ترندهای روز

نتایج چندین مطالعه: «اوزمپیک» روند پیری بیولوژیکی را به تأخیر می‌اندازد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دانشمندان می گویند قرص های کاهش وزن محبوب می توانند پیری بیولوژیکی را کاهش دهند و دلیل اصلی این امر بهبود طیف گسترده ای از بیماری ها در مصرف کننده است.

نتایج چندین مطالعه در مورد این موضوع در کنفرانس انجمن قلب و عروق اروپا ارائه شد که نشان داد سماگلوتاید که با نام‌های تجاری Ozympic و Vigovi فروخته می‌شود، «مزایای گسترده‌تری نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌شد» دارد.

دانشمندان می گویند که این دارو چه به کاهش وزن فرد کمک کند یا نه، التهاب را در بدن کاهش می دهد و می تواند به درمان چندین بیماری مرتبط با التهاب از جمله سرطان، آرتریت، آلزایمر و پارکینسون کمک کند.

مجموعه ای از آزمایشات توسط محققان دانشگاه ییل و دانشگاه هاروارد در ایالات متحده نشان داده است که سماگلوتید می تواند سیر بیماری کلیوی را معکوس کند، از نارسایی قلبی جلوگیری کند، فشار خون بالا را که قبلا غیرقابل درمان بود کاهش دهد و خطر مرگ ناشی از کووید را کاهش دهد. ۱۹. یک سوم کاهش دهد.

در این مطالعات، دانشمندان بیش از ۱۷۶۰۰ فرد ۴۴ ساله یا بالاتر را مشاهده کردند. به این افراد بیش از سه سال سماگلوتاید ۲.۴ میلی گرم داده شده بود.

شرکت کنندگان در مطالعه اضافه وزن داشتند و بیماری قلبی عروقی داشتند اما دیابت نداشتند.

مطالعات قبلی نشان داده است که این دارو همچنین مرگ و میر ناشی از حملات قلبی و سکته را تا یک پنجم کاهش می دهد.

سماگلوتاید، دارویی با نام تجاری Ozempic، برای درمان دیابت نوع ۲ و همچنین برای کنترل وزن تجویز می شود و هورمون GLP-1 را تقلید می کند که پس از خوردن غذا از روده ترشح می شود.

این هورمون کارهای مختلفی از جمله کمک به تولید انسولین، کاهش سرعت تخلیه معده و کاهش قند خون انجام می دهد.

کارشناسان هشدار داده اند که این دارو نمی تواند جایگزین تغذیه مناسب و ورزش شود و باید زیر نظر پزشک مصرف شود.

اوزمپیک مانند هر داروی دیگری مجموعه ای از عوارض جانبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا