فناوری

نتایج یک نظرسنجی درمورد هوش مصنوعی؛ شور و هیجان در آسیا؛ تردید و ترس در آمریکا و بریتانیا

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

براساس نظرسنجی ارائه شده توسط موسسه ایپسوس موری و به طور خاص ، مردم کشورهای انگلیسی مانند انگلیس ، ایالات متحده ، استرالیا و کانادا بیشتر نگران گسترش اطلاعات مصنوعی (AI) هستند ، در حالی که در کشورهای اصلی اتحادیه اروپا (فرانسه ، آلمان و ایتالیا) هیجان بیشتری وجود دارد.

با توجه به “افق میهن” ؛ به نظر می رسد این تفاوت نگرش مربوط به میزان اعتماد عمومی به دولت های آنها برای تنظیم هوش مصنوعی است. به عنوان مثال ، تنها کمتر از نیمی از مردم انگلیس به دولت خود اعتماد دارند تا به طور مؤثر هوش مصنوعی را تحت نظر داشته باشند. در ایالات متحده ، این اعتماد در پایین ترین سطح قرار دارد ، جایی که دولت ترامپ تلاش کرده است از مقررات جدید جلوگیری کند و با شرکتهای فناوری موقعیت هماهنگ را به دست بگیرد. در مقابل ، اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرده است که استفاده از هوش مصنوعی در مناطقی مانند امتیاز اجتماعی را ممنوع می کند و در استفاده از هوش مصنوعی نیاز به شفافیت دارد.

این نظرسنجی که از ۶۰۰۰ از ۵ کشور انجام شده است ، نشان داد که حدود یک چهارم از مردم جهان هنوز درک دقیقی از هوش مصنوعی ندارند. همچنین در کشورهایی مانند هند که استفاده از فیلم های AI جعلی تولید شده با هوش مصنوعی در این کمپین نیز نگران هوش مصنوعی است.

در مقابل ، کشورهایی مانند اندونزی ، مالزی و تایلند بیشترین هیجان را نسبت به هوش مصنوعی دارند. البته این آمار فقط مربوط به جمعیت شهری است و به اینترنت این کشورها مرتبط است.

این نتایج همچنین نشان می دهد که مردم در سراسر جهان مشتاق تولید اخبار ، فیلم یا تبلیغات توسط هوش مصنوعی نیستند ، اما در عین حال معتقدند که این روند به زودی حاکم خواهد شد. در انگلستان ، تقریباً یک سوم مردم نگران این هستند که هوش مصنوعی کار خود را به طور کامل انجام دهد.

در پایان ، برخی از مقاومت های فرهنگی نیز در حال شکل گیری است. به عنوان مثال ، موسیقی دانانی مانند کیت بوش و التون جان در انگلستان می خواهند از حقوق هنری خود در برابر شرکت هایی که مدل های بزرگ زبان را ایجاد می کنند ، محافظت کنند. در ایالات متحده ، نویسندگان مشهور مانند جان گریشام از شرکت هایی مانند Openai و Microsoft شکایت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا