ترندهای روز

نتیجه تحقیقات پنتاگون: دلیل موج مشاهده بشقاب پرنده در دهه ۶۰، آزمایش هواپیماهای جاسوسی بوده است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بر اساس گزارش تهیه شده از سوی وزارت دفاع آمریکا، دلیل ثبت بسیاری از موارد مشاهده «بشقاب پرنده» در دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی در این کشور، آزمایش های هواپیماهای جاسوسی بوده است.

مقامات وزارت دفاع آمریکا یا “پنتاگون” تاکید کرده اند که هیچ مدرکی دال بر برخورد دولت این کشور با موجودات فرازمینی وجود ندارد.

در این گزارش که روز جمعه به کنگره آمریکا ارائه شد، آمده است که اکثر موارد ادعایی مشاهده «اشیاء پرنده ناشناس» (UFO) در واقع مشاهده اشیاء ساخته دست بشر روی زمین بوده است.

در عین حال، نویسندگان این گزارش اعتراف کرده اند که نتایج تحقیقات آنها لزوماً به باور برخی در ارتباط با سفر موجودات فرازمینی به سیاره ما پایان نخواهد داد.

در گزارش پنتاگون آمده است: «احتمالاً افزایش تعداد برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها، فیلم‌ها و حجم بسیار زیاد محتوای منتشر شده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در مورد پدیده‌های ناهنجار ناشناخته بر افزایش بحث عمومی در این مورد تأثیر گذاشته است. در افکار عمومی و برخی از اقشار جامعه را به این موضوع (سفر بیگانگان به زمین) باور کرده است.»

این گزارش بخشی از تلاش گسترده‌تر دولت ایالات متحده برای بررسی ادعاهای مربوط به فضاپیماهای فرازمینی یا همانطور که مقامات آمریکایی آن را «پدیده‌های ناهنجار ناشناس» (UAP) می‌نامند، است.

این تلاش ها شامل جلسات عمومی با مقامات ناسا (اداره ملی هوانوردی و فضایی) و همچنین جلسات پرسش و پاسخ در کنگره ایالات متحده است.

نتیجه تحقیقات پنتاگون: دلیل موج مشاهده یوفو در دهه 60 آزمایش هواپیماهای جاسوسی بود.در سال های اخیر بحث بیگانگان بیش از هر زمان دیگری در بالاترین سطوح مقامات آمریکایی مطرح شده است

گزارش اخیر توسط دفتر اقدامات نامطلوب در همه مناطق (AARO) در وزارت دفاع ایالات متحده تهیه شده است.

در این گزارش آمده است که افکار عمومی در رابطه با موضوع موجودات فرازمینی به شدت تحت تاثیر فرهنگ عامه قرار گرفته است.

محققان پنتاگون در گزارش خود نوشته اند که به وضوح روایت مواجهه دولت آمریکا با بیگانگان و پنهان کردن آن از چشم جهانیان بارها در تولیدات مختلف فرهنگ عامه تکرار شده است.

سخنگوی پنتاگون گفت که مقامات این وزارتخانه تحقیقات درباره این موضوع را “با دید باز” آغاز کردند اما به سادگی هیچ مدرکی دال بر بازدید فرازمینی ها از زمین پیدا نکردند.

پت ریدر به خبرنگاران گفت: “تمام تلاش ها و بررسی ها در تمام سطوح اطلاعات طبقه بندی شده به این نتیجه رسیدند که اکثر مشاهده های گزارش شده (موجودات فضایی) در واقع اشیا و پدیده هایی هستند که به اشتباه شناسایی شده اند (موجودات فرازمینی یا وسایل نقلیه).

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گالوپ در سال ۲۰۲۱، ۴۰ درصد از جمعیت آمریکا معتقدند که سفینه های فضایی از زمین بازدید کرده اند.

این رقم در سال ۲۰۱۹ ۳۳ درصد بود.

نتیجه تحقیقات پنتاگون: دلیل موج مشاهده یوفو در دهه 60 آزمایش هواپیماهای جاسوسی بود.بر اساس این گزارش، تولیداتی مانند فیلم ها و سریال های تلویزیونی در گسترش این باور که فرازمینی ها از زمین بازدید کرده اند، نقش داشته اند.

پنتاگون گفت، برای آخرین گزارش، محققان تمام اسناد طبقه بندی شده و آرشیوی تمام مقامات دولتی را که به سال ۱۹۴۵ بازمی گردد، بررسی کردند.

محققان در جریان جستجوهای خود دریافتند که به عنوان مثال، آنچه در سال ۱۹۶۱ به عنوان یک سند درز در مورد بیگانگان منتشر شد، یک سند جعلی بود.

در یکی از نمونه‌های دیگر، نویسندگان گزارش به شایعات مربوط به نمونه‌برداری از یک «سفینه فضایی» اشاره کرده و نوشته‌اند که اساساً این موضوع صحت ندارد و در تمام موارد نمونه‌برداری، آزمایش‌ها نشان می‌دهد که نمونه‌ها عموماً منیزیم، روی بوده است. و بیسموت

این گزارش همچنین فناوری‌های جدیدی را فهرست می‌کند که منجر به افزایش قابل توجه گزارش‌های مشاهده بیگانگان در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ شد.

یکی از این فناوری ها، بالون های در ارتفاع بالا است که سقوط یکی از آن ها در نیومکزیکو در سال ۱۹۴۷ به شایعات درباره موجودات فضایی دامن زد.

یکی دیگر از این فناوری ها هواپیمای جاسوسی U-2 است که ساخت و آزمایش آن از اوایل دهه ۱۹۵۰ آغاز شد.

به گفته آژانس اطلاعات مرکزی (سیا)، بیش از نیمی از گزارش‌های مربوط به مشاهده بیگانگان در همان زمان مورد بررسی قرار گرفت و دولت به این نتیجه رسید که این گزارش‌ها صحت ندارد.

تعداد قابل توجهی از پروژه های مخفی توسعه تسلیحات که به سوء استفاده غیرنظامیان دامن زده اند، به مواردی مرتبط است که در آن سازندگان سلاح به دنبال ساخت هواپیماهای دایره ای بودند.

در تصور عموم، اشیاء پرنده دایره‌ای به عنوان یکی از تکراری‌ترین شکل‌های «سفینه فضایی فرازمینی» شناخته می‌شدند و حتی در فارسی به این کشتی‌ها «بشقاب‌های پرنده» می‌گویند.

یکی از معروف ترین هواپیماهای دایره ای شکل، جنگنده هوایی “VZ-9 Avrokar” است که توسط شرکت “Avro Canada” طراحی و ساخته شده است. طراحان این جنگنده به دنبال هواپیمایی بودند که پرواز خود را به صورت عمودی آغاز کند.

در طول دهه های گذشته، دولت ایالات متحده چندین تحقیق دقیق در رابطه با اجرام فضایی ناشناخته انجام داد. اما بخش بزرگی از این تحقیقات محرمانه بوده و نتایج آن منتشر نشده است.

یک گزارش اخیر بیان می کند که با وجود افزایش قابل توجه گزارش های مشاهده یوفو در طول جنگ سرد، اکنون باور عمومی بیش از هر زمان دیگری “فراگیر” شده است.

در آمریکا بین ۵۰ تا ۱۰۰ مورد مشاهده اشیاء ناشناخته یا بشقاب پرنده ثبت شده است و این نظریه که دولت آمریکا در این زمینه مخفی شده است همچنان بسیار رایج است.

در سال ۲۰۲۳، دیوید گروش، که زمانی افسر سیا بود، در کنگره آمریکا شهادت داد که معتقد است دولت این کشور اجساد و سفینه های فضایی بیگانگان را در اختیار دارد.

آقای گروش گفت که ادعای او بر اساس اسناد، صداهای ضبط شده و مکالماتی است که با همکارانش داشته است.

دفتر ناهنجاری های پنتاگون در همه مناطق قول داده است که تحقیقات بیشتری را انجام دهد و گزارشی در مورد مشاهده ادعایی یوفو در سال های اخیر منتشر کند.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا