بانک و بیمه

نتیجه جلسه مجلس با رئیس بانک مرکزی چه شد؟

به گزارش ایران تحلیل جلیل میرمحمدی در جلسه علنی امروز; یکشنبه، ۱۹ فروردین وی در سال ۱۴۰۳ در سخنان میان دوره ای خود معیشت و قدرت خرید مردم را مشکل اصلی این روزها دانست و گفت: گرچه تروریسم اقتصادی در آمریکا و کشورهای غربی باعث کوچک شدن سفره مردم شده است، اما کمبود آن وجود دارد. طرحی روشن برای مقابله با این جنایت و بدتر از آن خبر مفاسد اقتصادی. و یک موضوع اجتماعی است که هر از چند گاهی در رسانه ها منتشر می شود و انتقاداتی را به دنبال داشته است.

وی با طرح این سوال که چه اقدامات موثری برای مقابله با تورم انجام شده است، افزود: حدود چهار ماه پیش جلسه ای در مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی تشکیل شد که در آن راهکارهای خوبی ارائه شد اما این راهکارها در مکان در نظر گرفته شده است؟ اگر دولت تدبیری اندیشیده است چرا تاثیر آن بر سفره مردم احساس نمی شود؟

وی حمایت برخی کشورها از تروریسم را دلیل شهادت سرداران ایرانی در سوریه دانست و نسبت به انتقام خون پاک این شهدا ابراز امیدواری کرد.

این نماینده منتخب مجلس دوازدهم همچنین بیان کرد: محدودیت استقرار صنایع آلاینده در سراسر محور مهریز بدون تبعیض اعمال شود. اخبار گاه و بی گاه درباره حذف برخی از صنایع در برخی شهرها مانع از رد این تصمیم درست و اعتراض شدید مردم منطقه می شود.

این عضو شورای اسلامی از رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه خواست نسبت ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان را در اسرع وقت اجرایی کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان خواستار پرداخت مطالبات پزشکان تمام وقت جغرافیایی شد تا از دلسردی و شکایت آنان جلوگیری شود. وی همچنین بر پرداخت حقوق معلمان و کارکنان و تعیین وضعیت حرفه ای آنان تاکید کرد.

میرمحمدی در پایان با اشاره به وضعیت داروها و تجهیزات پزشکی مورد استفاده مردم، لزوم اجرای توصیه های رهبری در سند چشم انداز حوزه سلامت را حتی پس از ۱۰ سال یادآور شد و مواردی از جمله ارجاع بیماران حوزه بهداشت به سلامت را برشمرد. بخش خصوصی دولت، اخذ نرخ های نامتعارف از بیماران، وضعیت تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات دانشگاه، ارائه خدمات بیمه ای به مردم از طریق بیمارستان های خصوصی به ویژه در شهرهای بزرگ، اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده، تاکید بر لزوم تدوین مدون. و برنامه عملیاتی برای رفع این چالش ها از سوی دولت و وزارت بهداشت مشخص شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا