ترندهای روز

نتیجه صدها مطالعه: موفقیت شما را شادتر نمی‌کند، اما شادی می‌تواند شما را موفق‌تر کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

اگر شما هم فکر می کنید که موفقیت باعث شادی می شود، اکنون محققان به نتایج چندین مطالعه اشاره کرده اند و گفته اند که این کاملا برعکس است و شادی باعث موفقیت بیشتر می شود.

دانشمندان در تحقیقات جدید خود، با بررسی بیش از ۲۰۰ مطالعه، می گویند که شادی بیشتر به موفقیت منجر می شود. در این تحقیق نوشته شده است:

“موفقیت افراد شاد به دو عامل اصلی بستگی دارد. اول، از آنجایی که افراد شاد اغلب دارای خلق و خوی مثبت هستند، احتمال بیشتری دارد که فعالانه در جهت اهداف جدید تلاش کنند.” در طول زمان و با خلق و خوی مثبت آنها به دست آمده است.”

نقش شادی در رسیدن به موفقیت

به زبان ساده، افراد شاد آمادگی بیشتری برای پیگیری اهداف خود دارند و با توجه به اینکه شادی باعث می شود در گذشته بیشتر به دنبال اهداف خود بروند، مهارت هایی کسب کرده اند که شانس دستیابی به اهدافشان را در آینده افزایش می دهد. در واقع، هر چه شادتر باشید، موفق تر خواهید بود.

این نتایج در حالی اعلام شده است که بسیاری از افراد امیدوارند که موفقیت بتواند آنها را شادتر کند.

بنابراین اگر آنطور که انتظار دارید خوشحال نیستید، بهتر است به موفقیت به عنوان یک درمان نگاه نکنید. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که در حالی که کسب درآمد می تواند رفاه شما را بهبود بخشد، پس از یک نقطه خاص شما را شادتر نمی کند. طبق مطالعه ای که توسط Nature Human Behavior منتشر شده است، درآمدی بین ۶۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار در سال برای “سلامت عاطفی” ایده آل است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا