ترندهای روز

نتیجه یک تحقیق؛ پس‌انداز پول «حتی به مقدار کم» باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

مطالعه‌ای که توسط دانشجویان دانشگاه بریستول در بریتانیا انجام شد، نشان داد که کنار گذاشتن منظم مبلغی به عنوان پس‌انداز، هر چقدر هم که ناچیز باشد، به افراد کمک می‌کند تا آرامش پیدا کنند، نسبت به آینده خوش‌بین‌تر شوند و در نتیجه به خواب بروند. بهتر

هدف از این تحقیق بررسی اثرات مثبت کوتاه مدت و بلندمدت «پس انداز» بر بهبود کیفیت زندگی افراد و چگونگی تشویق بیشتر افراد به شروع پس انداز بود.

نتیجه این تحقیق نشان داد که داشتن «عادات مالی خوب» باعث افزایش سطح رفاه می شود. از جمله اینکه «سطح رضایت از زندگی» افرادی که درآمد پایینی دارند و پول پس انداز می کنند مشابه سطح رضایت از زندگی افراد ثروتمندی است که پول پس انداز نمی کنند.

در این تحقیق، محققان وضعیت پس‌انداز هزاران نفر را در یک دوره ۱۰ ساله مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که پس‌انداز حتی اندک، رضایت افراد را از زندگی بهبود می‌بخشد.

البته در این تحقیق به عوامل مؤثر دیگری در داشتن «رضایت از زندگی» نیز توجه داشتند; به عنوان مثال، نقل مکان به خانه جدید یا ازدواج، سلامت روانی افراد را تا حد زیادی بهبود می بخشد و از دست دادن شغل، میزان نگرانی افراد را افزایش می دهد.

البته صرفه جویی در هزینه ها در سال های اخیر به دلایل متعددی از جمله افزایش هزینه های زندگی و قیمت مواد غذایی مشکل شده است.

به همین دلیل است که اندرو گال، رئیس پس‌انداز در انجمن شرکت‌های ساختمانی، که این تحقیق را انجام داده است، می‌گوید: «ما آگاه هستیم که برخی در حال حاضر در موقعیتی نیستند که پس‌انداز کنند؛ «با این وجود، این یافته‌ها تأیید می‌کند که چرا همه باید تشویق شوند. در صورت امکان کمی صرفه جویی کنید.”

در این گزارش آمده است موسسات مالی نیز باید راه های پس انداز را برای مردم ساده کنند.

همچنین از آنجایی که افراد ممکن است بخواهند به روش های مختلف پول پس انداز کنند، موسسات مالی باید روش های پس انداز افراد را «انعطاف پذیر» کرده و از انگیزه های مختلف برای جذب مشتری استفاده کنند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا