ترندهای روز

نتیجه یک مطالعه: گونه‌ای از میمون‌ها همدیگر را نام‌گذاری می‌کنند و یکدیگر را با اسم صدا می‌زنند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک مطالعه جدید نشان داده است که گونه‌ای از میمون‌های کوچک می‌توانند یکدیگر را به نام صدا کنند و بدانند چه زمانی به نام آنها خوانده می‌شود.

این کشف که توسط تیمی از دانشگاه عبری اسرائیل انجام شد، پنجشنبه گذشته در مجله Science منتشر شد.

دیوید اومر، نویسنده اصلی و استادیار مرکز علوم مغز سافرا (ELSC) به سی‌ان‌ان گفت: «این اولین بار است که چنین چیزی را در یک پستاندار غیر انسانی مشاهده می‌کنیم.

این تیم به رهبری اومر، مکالمات طبیعی بین یک جفت مارموست و همچنین تعاملات بین آنها را با یک سیستم کامپیوتری ضبط کردند. بررسی این گفتگوها نشان داد که مارموست ها یکدیگر را به نام خطاب می کردند. علاوه بر این، این حیوان قادر است تشخیص دهد که چه زمانی صدا زده می شود و وقتی با نام مخاطب قرار می گیرد، با دقت بیشتری پاسخ می دهد.

به گفته دانشمندان، این الگوی رفتاری سطح توانایی شناختی بالایی را در میان این میمون‌های کوچک نشان می‌دهد که قبلا فقط در بین انسان‌ها، دلفین‌ها و فیل‌ها مشاهده می‌شد.

یک مطالعه جدید توسط دانشمندان اسرائیلی نشان داد که مارموت ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر صداهای خاصی تولید می کنند که در واقع نام متفاوتی برای خطاب به یکدیگر است. این در حالی است که پیش از این تصور می شد که زبان انسان پدیده ای منحصر به فرد در جهان است و این توانایی فقط مختص انسان است.

در اوایل سال جاری، محققان آمریکایی در دانشگاه کورنل در نیویورک گزارش دادند که فیل ها از روشی مشابه برای نامگذاری یکدیگر برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا