ترندهای روز

نجات از چوبه دار بعد از ۷ سال/ قاتل پسرعمو قصاص نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

اولین برگ این پرونده که گزارش تیراندازی بود در یکی از روزهای مرداد ماه سال ۱۳۹۴ توسط پلیس تکمیل شد و در آن روز به ماموران انتظامی اندیمشک خبر رسید که در یکی از روستاهای مجاور چند نفر درگیری مسلحانه دارند. با یکدیگر و در این درگیری یک نفر فوت و یک نفر به شدت مجروح شد.

دقایقی از حادثه گذشته بود که ماموران به محل رسیدند و تحقیقات آغاز شد. شواهد اولیه نشان می داد ضارب و مقتول پسر عمو هستند. آن طور که اطلاعات اولیه نشان می داد مدت ها بود که بر سر زمین های کشاورزی خود واقع در کرخه و نحوه آبیاری با یکدیگر اختلاف داشتند و حتی بزرگان منطقه نیز نتوانسته بودند میان آنها میانجیگری کنند. متهم با در نظر گرفتن این اختلافات، از پشت بام منزلش که مشرف به حیاط منزل مقتول بود، به سمت وی ​​و برادرش تیراندازی کرد که این اتفاق رخ داد.

متهم پس از این تیراندازی خونین متواری شده بود و هیچکس از مخفیگاه وی اطلاعی نداشت. ماموران از همان دقایق اولیه تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری وی آغاز کردند اما تلاش آنها بی نتیجه ماند تا اینکه یک روز بعد با وساطت یکی از بزرگان منطقه، متهم به سراغ ماموران پلیس رفت و خود را تسلیم کرد.

متهم در زمان بازجویی به جرمی که مرتکب شده بود اعتراف کرد اما مدعی شد که پسر عمویش را غیرعمد کشته است. وی گفت: مقتول علاوه بر پسر عمویم، شوهر خواهرم بود و ۲ فرزند داشت. مدت زیادی بود که برای آبیاری مزارع دعوا و دعوا داشتیم و این درگیری ها تا روز حادثه ادامه داشت، در حالی که از دست پسر عمویم خیلی عصبانی بودم، اسلحه ای را که در خانه داشتم برداشتم و روی پشت بام شلیک کردم. . من رفتم. خانه ما کنار خانه پسر عمویم است و از آنجا او و برادرش را در حیاط دیدم و شروع به تیراندازی به سمت آنها کردم. می خواستم آنها را بترسانم تا شاید مشکلات ما از این طریق حل شود اما هر دو تیر خوردند و خواهر شوهرم فوت کرد و برادرش مجروح شد اما باور کنید هدف من قتل نبوده و اکنون پشیمان هستم. .

در ادامه رسیدگی به این پرونده متهم در دادگاه کیفری یک استان خوزستان محاکمه شد. در این دیدار عموی متهم به عنوان قیم مقتول خواستار قصاص وی شد. در جلسه محاکمه پسر عموی دیگر متهم نیز که در این حادثه از کار افتاده بود خواستار مجازات خود شد. در این شرایط بود که قضات دادگاه متهم را مجرم شناخته و او را به قصاص محکوم کردند. این تصمیم مدتی بعد نیز در دیوان عالی کشور مهر تصویب شد که همه چیز برای مجازات قاتل آماده شود.

با وجود قطعی شدن حکم قصاص، روند رسیدگی به این پرونده طولانی شد تا اینکه چند روز پیش مقرر شد با اجرای حکم، پرونده به پایان برسد. از آن زمان تاکنون تلاش هایی برای ایجاد صلح و آشتی در این پرونده صورت گرفته است. یکی از افرادی که در این امر نقش بسزایی داشت زعیم شیخ علی بن ناصر آل نبهان بود. جوانی که به دلیل تلاش برای ایجاد صلح و آشتی به چهره ملی صلح شهرت یافته است. تلاش برای صلح و سازش در این پرونده در حالی ادامه یافت که هفته فرجه فرا رسیده بود. در این شرایط سرهنگ گورویی فرمانده انتظامی اندیمشک و سروان هکی فرمانده کلانتری آزادی شهرستان نیز برای جلب رضایت اولیای دم وارد عمل شدند تا اینکه پس از گذشت ۷ سال از قتل فرزندشان، اولیای دم به احترام قاتل را بخشیدند. برای این مردم و به خاطر هفته فرجه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا