بانک و بیمه

نجات بازار ارز با سخنان طلایی رهبر انقلاب!| تتر به کانال 57 هزار تومان بازگشت

بازار؛ گروه بین المللی: اعلام سقوط هواپیمای رئیس جمهور فقید کشورمان در بعدازظهر یکشنبه باعث تلاطم قیمت ها در بازار شد. اما با تشدید بحران و هیجان بیشتر بازار، تحولات قیمتی به ویژه در بازار ارز افزایش چشمگیری داشت.

ادامه انتشار اخبار منفی و نگران کننده از وضعیت سلامت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران در نهایت منجر به رشد کوتاه مدت و نسبی بازار شد. به این معنی که هر تتر ۶۰ هزار و ۲۵۰ تومان افزایش قیمت داشت.

به محض انتشار سخنان حضرت آیت الله خامنه ای، هجوم برای ورود به بازارساز قدرتمند آغاز شد و روند ساعتی قیمت تتر دوباره کاهش یافت.

دلیل افزایش قیمت تتر چه بود؟

اما سوالی که باعث نگرانی تحلیلگران بازار می شود این است که دلیل افزایش قیمت نسبتا قوی تتر در بازار چه بوده است. آیا فقط نگرانی های مربوط به سقوط هواپیمای ریاست جمهوری باعث چنین نوسانات قابل توجهی در قیمت ها شده است یا عوامل دیگری نیز دخیل بوده اند؟ نکته مهم این است که بیشتر افزایش قیمت تتر در روز یکشنبه به دلیل اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال در بازار به بیت کوین ویزا و افزایش تقاضا برای تتر از سوی مشتریانی بود که می خواهند برداشت کنند.

با این حساب دیروز شاهد افزایش شاخص تتر از یک سو و افزایش شاخص دلار آمریکا از سوی دیگر بودیم. نگاهی به شاخص دلار در زیر نشان می دهد که این شاخص طی یک روز افزایش چشمگیری را به ثبت رسانده و در نتیجه ارزش دلار در برابر سایر ارزها در بازار ارز و همچنین ریال ایران افزایش یافته است.

دیروز شاهد اتفاق نادری بودیم که متاسفانه اولین رهبر کشور به شهادت رسید. اگر چنین وضعیت ناپایداری در هر نقطه از جهان رخ دهد، قطعاً بازارهای مالی آن کشور را دچار تلاطم خواهد کرد. دلیل آن نیز روشن است: نگرانی عمومی از وضعیت بی ثباتی که به وجود آمده است. در واقع چنین عاملی باعث تحریک و تغییر سریع و قوی شاخص جو بازار شد

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد تأثیر مستقیم و ثابت شده بی ثباتی های اساسی بازار بر قیمت ها است. اما دیروز شاهد اتفاق نادری بودیم که متأسفانه اولین رهبر کشور به شهادت رسید. اگر چنین وضعیت ناپایداری در هر نقطه از جهان رخ دهد، قطعاً بازارهای مالی آن کشور را دچار تلاطم خواهد کرد. دلیل آن نیز روشن است: نگرانی عمومی از وضعیت بی ثباتی که به وجود آمده است. در واقع چنین عاملی باعث تحریک و تغییر سریع و قوی شاخص جو بازار شد.

با سخنان مهم و به موقع رهبر انقلاب بازار را نجات دهید

مقام معظم رهبری در اولین ساعت پس از انتشار خبر سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور در اقدامی هوشمندانه هرگونه نگرانی عمومی نسبت به وضعیت بازار را از بین بردند و بر تداوم ثبات در زندگی عادی مردم تاکید کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: مردم ایران نگران نباشند، خللی در کار کشور ایجاد نمی‌شود، ایشان در ادامه سخنان خود تأکید کردند: ان‌شاءالله همه کارها اعم از امنیت کشور و مرزها و امور انجام می‌شود. مربوط به قوه مجریه به صورت منظم انجام می شود.

اظهارات شخص اول کشور درباره وضعیت کشور حتی در اولین ساعات پس از حادثه، امکان جلوگیری از افزایش بی رویه بازارهای مالی به ویژه بازار ارز ناشی از شوک را فراهم کرد. بدیهی است در موارد استثنایی اظهارات هیچ مسئولی غیر از رهبر انقلاب نتوانست مانع از موج احساسات منفی به وجود آمده در بازار شود. به محض انتشار سخنان حضرت آیت الله خامنه ای، هجوم برای ورود به بازارساز قدرتمند آغاز شد و روند ساعتی قیمت تتر دوباره کاهش یافت، در ساعاتی مانده به پایان شب، قیمت تتر تا حد زیادی افزایش یافت. ۴ درصد در بازار

در حال حاضر قیمت لحظه ای تتر در صرافی های ارز دیجیتال بین ۵۷۸۳۰ تا ۵۷۹۵۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا