ارزهای دیجیتال

نجات صرافی FTX با فروش سهام یک استارتاپ هوش مصنوعی؟

به گزارش ایران تحلیل:






صرافی ورشکسته ارزهای دیجیتال FTX مجوز فروش سهام خود در شرکت هوش مصنوعی Entropic را دریافت کرده است. شاید چنین اقدامی بتواند به نحوی صرافی FTX را نجات دهد.



به گزارش ایران تحلیل، در ۲۳ فوریه ۲۰۲۴، قاضی فدرال آمریکا، جان دورسی به صرافی ارز دیجیتال FTX اجازه داد تا سهام خود را در شرکت هوش مصنوعی Anthropic بفروشد. FTX که در سال ۲۰۲۱ ۵۰۰ میلیون دلار در آنتروپیک سرمایه گذاری کرد، اکنون ۷.۸۴ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

چرا آنتروپیک؟

در این مدت استارت آپ های حوزه هوش مصنوعی بسیار مورد توجه قرار می گیرند. Entropic که اکنون مجوز فروش سهام در صرافی FTX را دریافت کرده است، توسط Daniela و Dario Amodei، یکی از کهنه‌کاران OpenAI تأسیس شده است و به زودی امکان عرضه اولیه سهام وجود دارد.

Anthropic در آگوست سال گذشته ۱.۶ میلیارد دلار جمع آوری کرد و اخیراً رقیبی برای ChatGPT به نام Claude 2 راه اندازی کرده است. برای مشاغل، این شرکت همچنین یک مدل سریعتر و ارزان تر Renee به نام Claude Instant را ارائه می دهد.

ارزش آنتروپیک ۱۸.۴ میلیارد دلار است

مذاکرات در ماه دسامبر برای جذب ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه برای Entropic انجام شد که می تواند ارزش این استارتاپ هوش مصنوعی را به ۱۸.۴ میلیارد دلار برساند.

این ارزش گذاری امیدها را در میان قربانیان ورشکستگی صرافی FTX افزایش داده است. با این رقم تخمین زده شده، انتظار می رود FTX بتواند تمام بدهی ها و مطالبات طلبکاران خود را با دارایی کافی بپردازد.

اختلاف حقوقی طولانی مدت بر سر صرافی FTX

صرافی FTX همچنین اعلام کرده است که قصد دارد تمام بدهی ها را پرداخت کند و در حال حاضر در حال بررسی فروش برخی از شرکت های تابعه خود به عنوان بخشی از فرآیند ورشکستگی است.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال ایران تحلیل بخوانید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا