ترندهای روز

نجات گروگان ۵۰ میلیارد تومانی از چاه ۳ متری

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

فرمانده انتظامی خراسان رضوی دیروز در حاشیه دستگیری آخرین عضو اصلی این باند مخوف گفت: صبح یازدهم تیر گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره آدم ربایی در اختیار پلیس قرار گرفت که ۴ سرنشین یک دستگاه خودرو پژو پارس پیرمرد موتور سواری را در خیابان شهید رحیمی مشهد ربودند. سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی افزود: با توجه به اهمیت جرایم خاص در استان خراسان رضوی و حساسیت این حادثه، بلافاصله گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی با نظارت و راهنمایی مستقیم سردار احمد گهدانی (معاون فرماندهی کل قوا وارد عمل شدند). استان خراسان رضوی) و تحقیقات گسترده ای انجام داد. شروع کردند مدیر حراست سرزمین خورشید تصریح کرد: پس از انتقال موتورسیکلت گروگان به کلانتری میرزا کوچ خان، بلافاصله با بررسی دوربین های راهنمایی و رانندگی به محل گروگان گیری، مشاهدات اطلاعاتی انجام شد. مشخص شد سرنشینان یک دستگاه پژو پارس با پلاک سرقتی و جعلی ۱۱ سال پیش اقدام به گروگان گرفتن مردی ۶۲ ساله کردند. به همین منظور بلافاصله جلسه تحلیل جنایی در پلیس آگاهی تشکیل و با دستور سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه ویژه ای از کارشناسان جنایی به کمک کارآگاهان عملیاتی حاضر شدند. و در نتیجه تجربه، تخصص، امکانات و تجهیزات آنها توافق کردند که گروگان افغان را در اسرع وقت از دست ربایندگان آزاد کنند. سردار سرتیپ تقوی در ادامه این گفت و گوی اختصاصی افزود: در حالی که دامنه تحقیقات از دوربین های راهنمایی و رانندگی به جاده کلات کشیده شده بود، روز بعد آدم ربایان با خانواده گروگان تماس گرفته و برای آزادی گروگان ۵۰ میلیارد تومان مطالبه کردند و مدعی شدند که این مبلغ را پرداخت کردند در ازای تحویل ۱۰ کیلوگرم کریستال، ۱۵ سال است که غلام سخی (گروگان) را طلب می کنند!

وی خاطرنشان کرد: در این بین فرضیه های مختلفی در مسیر تردد رانندگان پژو بررسی و در نهایت مشخص شد خودروی پژو به سمت کمربند سبز مشهد حرکت کرده است اما با وجود این، گروهی دیگر از کارآگاهان حدود ۵۰۰ هزار عدد را کشف کردند. پلاک خودروهای پژو. پارس شبانه روز زیر ذره بین تحقیقات قرار گرفت اما از سوی دیگر فیلم و تصاویری از شکنجه گروگان ها برای خانواده وی ارسال شد که باعث نگرانی و تشویش آنها شد، بنابراین خانواده گروگان نیز زیر نظر مشاوران نخبه قرار گرفتند. و به آنها اطمینان داده شد که پدر پلیس خراسان رضوی به زودی و بدون پرداخت پول آنها را آزاد خواهد کرد.

سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی که سال های زیادی از عمر خود را صرف خدمت رسانی نیروی انتظامی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) کرده و تجربیات ارزنده ای در این زمینه دارد، تاکید کرد: پس از بررسی های کارشناسی تعدادی از این موارد به مرز منتهی می شود. به شهرهای خراسان رضوی رسیده بود، مشخص شد گروگان‌ها در مشهد نگهداری می‌شوند و افراد مرتبط با گروگان‌گیران که شعبه فعالیتشان در افغانستان است، تصاویر را از طریق فضای مجازی ارسال کرده و مدعی شدند که هیچ یک از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی نمی‌توانند. آنها را شناسایی کنید. افسر ارشد انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طولی نکشید که تحقیقات کارآگاهان با توجه به مدارک پلیسی به روستای نجم و زک رسید و به این ترتیب یک دستگاه خودرو کشف شد. پراید وی هنگام تردد در ساعات معینی در این جاده روستایی توسط کارآگاهان مورد مشاهده قرار گرفت. همزمان اطلاعات کارآگاهان به یک شهروند افغانستانی به نام نجیب نیز رسیده بود. با استقرار گروه‌های نامحسوس در صفوف روستایی زک و قرشک و ادامه عملیات طرد تخصصی در پوشش‌های مختلف، مشخص شد که مرد افغان در این منطقه باغی دارد و از شهرت خوبی برخوردار نیست. در عین حال با اطلاعی که کارآگاهان از موقعیت جغرافیایی منطقه داشتند، در نهایت خودرو پراید در مسیر بلوار شاهنامه شناسایی شد و بررسی های ویژه نشان داد خودروی مذکور شب قبل از گروگانگیری وارد مشهد شده و پس از آن در اطراف باغ متعلق به نجیب تردد مشکوک داشته است.

سرتیپ کاظم تقوی گفت: خیلی طول نکشید که به ماشین رسید پراید شناسایی شد و در حالی که به سمت آرامگاه فردوسی در حال حرکت بود با صدور فرمان ایست به هدف اصلی عملیات تبدیل شد اما راننده ۵۷ ساله با مشاهده پلیس برای فرار از دست پلیس، پدال گاز را فشار داد. نیروها او حتی به تیراندازی های هوایی و هشدارهای قانونی هم توجهی نکرد و آنقدر منحرف شد که در نهایت تسلیم مهارت و چابکی کارآگاهان شد و دیگر نتوانست به فرار ادامه دهد.

فرمانده باتجربه انتظامی خراسان رضوی با اشاره به دستگیری راننده و سرنشین پراید که مشخص شد نجیب و سرنشین آن جوان ۲۵ ساله افغانستانی به نام حبیب ع… هستند، افزود: به دلیل با نجات سریع گروگان ها، بازجویی ها از او در همان منطقه آغاز شد. و دو متهم افغان اعتراف کردند که گروگان ها را در باغ روستای نجم نگه داشته اند. لذا بلافاصله گروه عملیاتی کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ کارآگاه مهدی سلطانیان (معاون پلیس آگاهی خراسان رضوی) به باغ مذکور مراجعه و پس از ورود به اتاق باغ صدای ناله هایی را از زیر زمین شنیدند. در این شرایط حساس، گروه امنیتی دیگری که باغ را محاصره کرده بودند، مظنون دیگری به نام علاءالدین را که برای نگهبانی و جلوگیری از فرار گروگان ها استخدام شده بود، به دام انداختند. مرد ۶۲ ساله (گروگان) با غل و زنجیر داخل آن انداخته شد. وی به آزادی گروگان ها در این عملیات حساس اشاره کرد و تاکید کرد: با انتقال متهم به پلیس آگاهی، عملیات پلیس برای دستگیری دیگر متهم اصلی ادامه یافت و یک شرور دیگر در منطقه مرزی دستگیر شد. سرتیپ تقوی افزود: در بازجویی فنی از مجرمان مخوف مشخص شد که نجیب کارگر گروگان بوده و ۵۰ روز پیش در شیفت شب اقدام به آدم ربایی کرده اند اما با توجه به اینکه افراد دیگری نیز در این امر نقش داشته اند. داستان. و همچنین احتمال سایر اقدامات مجرمانه این باند خطرناک وجود دارد، تحقیقات به صورت تخصصی و با دستورات قاطع قضایی قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) ادامه دارد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در عین حال به مجرمان و مجرمان هشدار داد که خراسان رضوی جای مجرمان و ارتکاب جرایم خاص نیست و افرادی که چنین افکاری را در سر می پرورانند باید بدانند که در مدت بسیار کوتاهی گرفتار قانون خواهند شد. از زمان، زیرا جان برکفان نیروهای امنیتی جان خود را برای آسایش و آرامش مردم این سرزمین عزیز می گذرانند و اجازه نمی دهند عده ای جنایتکار به امنیت مردم آسیب برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا