ترندهای روز

نجات ۱۱ نفر از حریق ساختمان مسکونی در کیانشهر

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

سیدجلال ملکی با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۸:۲۰ امروز یک فقره آتش سوزی منزل در خیابان کرمی کیانشهر به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که در پی آن بلافاصله با دو ایستگاه با تجهیزات تنفسی و دو نردبان هیدرولیک تماس گرفته شد. توسط ستاد فرماندهی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان ظرف چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند، گفت: آتش نشانان مشاهده کردند که آتش سوزی در یک ساختمان پنج طبقه ۱۰ واحدی رخ داده است. منبع آتش سوزی یک واحد مسکونی در طبقه اول یکی از واحدها به مساحت حدود ۹۰ متر مربع بود که به طور کامل آتش گرفت و دود همه جا را فرا گرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: تعدادی از ساکنان ساختمان در دود گرفتار شدند. آتش نشانان به چند گروه تقسیم شدند و علاوه بر اطفای حریق، تعدادی از ساکنان را به پشت بام و تعدادی از ساکنان را با استفاده از نردبان از پنجره ها به بیرون از ساختمان بردند.

ملکی گفت: در مجموع ۱۱ نفر از آتش سوزی این ساختمان نجات یافتند که ۵ نفر از آنها دچار استنشاق دود شده و به اورژانس تحویل داده شدند. پس از آن، آتش خاموش شد و آتش نشانان پس از ایمن سازی محل و تخلیه دود، در ساعت ۹:۱۹ به ماموریت خود پایان دادند و به ایستگاه بازگشتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق را در ساختمان های مسکونی بسیار مهم دانست. خیلیه؛ در صورت وقوع آتش سوزی قطعا اعلام حریق و نجات افراد بسیار سخت است. اما با نصب این تجهیزات می توانید از تلفات جانی و مالی بیشتر جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا