اخبار اقتصاد ایران

نحوه افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد

تناسب حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد از حقوق و پاداش مشمول کسر کارکنان مشابه و همتراز به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیأت وزیران رسید.

افق میهن، بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اداری و استخدامی کشور، ذبیح الله سلمانی سرپرست معاونت سرمایه انسانی این سازمان با اشاره به جلسات و برگزاری جلسات متعدد با با حضور کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری تصویب پیشنهاد این سازمان مبنی بر تناسب حقوق بازنشستگان در تاریخ ۲۹ /۰۷/۱۴۰۳ توسط هیأت وزیران.

سلمانی با بیان اینکه اگر مستمری فردی کمتر از ۹۰ درصد حقوق و پاداش کارمند مشابه و معادل باشد، گفت: مابه التفاوت حقوق این دسته از بازنشستگان را تا ۹۰ درصد حقوق و پاداش محاسبه می کنیم. یک کارمند مشابه و معادل و ۴۰ درصد آن در سال جاری در ردیف جداگانه ای در مصوبه قانونی درج می شود و به دلیل تفاوت تناسب حقوق سال ۱۴۰۳ مشمول افزایش سالانه در سال های آینده می شود.

وی افزود: در صورتی که مستمری انفرادی بر اثر تناسب افزایش نیافته باشد و یا ۴۰ درصد مبلغ ما متفاوت محاسبه شده باشد، کمتر از ۱۰ درصد در بند (۱-۲) بند (الف) تبصره (۱۵) تعیین شده است. ) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور باشد. یعنی اگر این مبلغ کمتر از یک میلیون تومان باشد، حداقل مبلغ تعدیل تا مبلغ ذکر شده به عنوان مابه التفاوت ما پرداخت می شود.

پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای جزء «۱» بند «ر» ماده «۲۸» قانون برنامه هفتم پیشرفت و همچنین بند «ر» تبصره «۶» قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور که دولت را مکلف کرده است نسبت به تعدیل حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق و پاداش مشمول کسر کارمندان مشابه و همتراز اقداماتی انجام داده است.

همچنین بر اساس آیین نامه اجرایی تناسب حقوق بازنشستگان که در تاریخ ۰۵/۰۱/۱۳۰۳ به تصویب هیأت وزیران رسید، مبلغ قابل پرداخت به مشمولان براساس میانگین حقوق و پاداش مشمول کسورات مشابه باشد. و کارکنان معادل در پایه، رتبه، صنف، گروه یا سایر عناوین مشابه با ملاک ۳۰ سال سابقه پرداخت بیمه محاسبه و پرداخت شوند.

لازم به ذکر است در اجرای ماده ۴ آیین نامه اجرایی مذکور جداول مربوط به شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان برای انواع مشمولین صندوق بازنشستگی کشوری اعم از مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری معلمان وزارتخانه آموزش و پرورش، قضات و کارکنان قوه قضائیه، اعضای هیأت علمی و غیرهیئت علمی وزارتخانه های بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه ای، سازمان انرژی اتمی، دیوان محاسبات کشور و غیره. ، توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور در این خصوص جداول مربوط به موضوعات قانون مدیریت خدمات کشوری، معلمان وزارت آموزش و پرورش، اعضای غیرهیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و مسئولان تهیه و ابلاغ شد و جداول دیگری نیز بر اساس اطلاعات دریافتی از دستگاه های اجرایی ذیربط در حال تهیه است که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا