اخبار اقتصاد ایران

نحوه دریافت خسارت بابت قطع برق | مشترکین حوادث را ثبت کنند، میزان آسیب‌دیدگی ارزیابی می‌شود

طبق قانون بیمه ای به نام بیمه خسارت مشترک داریم که به حوادثی که به دلیل اختلال در جریان برق در حوزه مشترک یعنی در واقع در عرصه یا مشاع اتفاق افتاده است. مناطق

افق میهن، عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تعهدات پرداخت شده و آمادگی داریم. برای پرداخت بیمه نامه که مشخصات آن برای شخص متضرر ارسال می شود و قیمت آن را تایید می کند.» و عدد شبا را برای پرداخت علاوه بر این ۱۰۰ میلیارد اعلام کنید. حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هم پرونده هایی داریم که نقص سند دارند.

عبدالامیر یاقوتی پرداخت بیمه خسارت برق اظهار کرد: طبق قانون بیمه ای تحت عنوان بیمه خسارت مشترک داریم که به حوادثی که به دلیل اختلال در جریان برق در محدوده مشاع رخ داده است، اختصاص می یابد. در واقع در منطقه یا مشاعات، یعنی منجر به وقوع آتش سوزی، انفجار یا مسمومیت شود، اگر کنتور برق مشترک وصل شود و در نهایت منجر به آتش سوزی شود، هزینه های جانی و مالی با توجه به آن تعیین می شود. به فرآیندی که کارشناسان رسمی بیمه قیمت گذاری می کنند و پرداخت در محدوده قراردادی که منعقد می شود انجام می شود.

وی افزود: برنده قرارداد بیمه امسال مشخص شده و ظرف یک ماه آینده یعنی تا پایان شهریور ارتباط سیستمی تا یک ماه دیگر برقرار می شود و فایل ها منتقل می شود، کار کارشناسی انجام می شود و پرداخت انجام می شود.

مدیرکل امور انرژی و مشترکین صنعت برق گفت: تا پایان دی در زمینه بیمه خسارت در ماه به روز می شویم، گفت: در واقع تمام پرونده های ۱۴۰۳ تکمیل می شود.

وی تصریح کرد: اگر آتش سوزی وجود نداشته باشد و حادثه ای در شبکه رخ دهد که منشأ آن از شبکه است و مربوط به اموال شخصی نیست، مثلاً به دلیل برخورد خودرو با تیر در صورتی که اتصال برق وجود داشته باشد و منجر به آسیب و تلف شدن وسایل برقی مشترکان شود، پرونده قضایی تشکیل می شود و ما نیز شاکی می شویم. مورد دیگر این است که بدون دخالت شخص ثالث، مشکلی در شبکه رخ می دهد که منجر به آسیب به تجهیزات می شود و تعدادی از خانوارها دچار مشکل می شوند، مشترکین حوادث را ثبت می کنند و شرکت ها میزان خسارت وارده به تجهیزات را ارزیابی می کنند و نسبت به پرداخت بیمه خسارت اقدام کنند.

یاقوتی ادامه داد: شرکت های توزیع نیز دارای بیمه مسئولیت مدنی هستند که از طریق آن بیمه مسئولیت مدنی; طبق تعهداتی که بین بیمه شده و خود شرکت پخش ایجاد شده است، هزینه های مطرح شده را پرداخت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشترکین حوادث را در سامانه گزارش دهند bime.tavanir.org.ir ثبت و در صورت بروز حوادثی در داخل منزل که منجر به آتش سوزی شود در حوزه بیمه و در غیر این صورت در شرکت های پخش رسیدگی می شود. علاوه بر این در سامانه برق من ویژگی آسیب دیدگی لوازم خانگی نیز وجود دارد که امکان اطلاع رسانی غیر حضوری نیز وجود دارد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: از سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تعهدات پرداخت شده و آماده پرداخت بیمه هستیم. حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هم پرونده هایی داریم که نقص سند دارند.

وی گفت: در قرارداد سقفی برای خسارت در نظر گرفته شده که متناسب با ویژگی سنی و نوع خسارت است; کارشناس رسمی بیمه کالاهای آسیب دیده را قیمت گذاری می کند یعنی قیمت ها باید به گونه ای تعیین شود که تامین کننده خسارت وارده به همه مشترکین مثلاً ۲ تا ۳ هزار مورد باشد و قرار باشد پرداخت شده تا سقف ۲۰۰ میلیارد به طور متوسط ​​به هر قربانی ۱۰۰ میلیون تومان غرامت پرداخت می شود. به طور کلی چارچوب با نظر کارشناس رسمی بیمه تدوین و تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا