ترندهای روز

نحوه صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان غایب

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا جزییات طرح انصار برای غیبت کنندگان بیش از ۸ سال را تشریح کرد.

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره جذب مشمولان غایب بیش از ۸ سال در طرح انصار گفت: بیش از دو سال است که ابلاغیه ای به ستاد کل نیروهای مسلح داده شده است. طرح به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه سازمان بسیج مستضعفین. ; بر اساس این طرح مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند می توانند به سپاه، نواحی و نواحی بسیج مراجعه و قبول شوند.

وی با بیان اینکه مدت خدمت سربازی در حال حاضر ۲۱ ماه است، گفت: افرادی که غایب محسوب می شوند و بیش از ۸ سال غیبت دارند می توانند به سازمان بسیج مستضعفین مراجعه و ثبت نام کنند. پس از قبولی در آنجا می توانند به صورت پاره وقت در پروژه هایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس استعداد، تجارب و فعالیت برای آنها تعریف می کند، شرکت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند می توانند در رشته های مختلف از جمله فنی، جهاد سازندگی و سایر رشته های ابلاغ شده ثبت نام کنند، تصریح کرد: مشمولانی که در این طرح غایب هستند. که معمولا با توجه به زمان این افراد، سپاه برای حضور پاره وقت یک روز در هفته یا هر ۱۵ روز یک بار تعیین می کند که این ساعات برای مدت خدمت سربازی این افراد محاسبه می شود. مدت خدمت سربازی این افراد ۲۱ ماه است و می توانند از مزایای کسر خدمت نیز استفاده کنند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: مشمولان غایبی که در این طرح شرکت می کنند و دارای همسر می باشند می توانند از دو ماه کسر خدمت یا سه ماه کسر خدمت برای فرزند اول، چهار ماه برای فرزند دوم و پنج ماه کسر خدمت برای فرزند دوم برخوردار شوند. فرزند سوم این شرط برای سربازانی که در خدمت سربازی هستند و همچنین کسانی که غیبت نمی کنند صدق می کند.

وی ادامه داد: این طرح از دو سال گذشته آغاز شده و در سازمان نظام وظیفه فراجا بر اساس درخواست یگان خود کارت پایان خدمت صادر می شود. در واقع طرح انصار کمکی است برای افرادی که به دلیل شرایط معیشتی ۲۱ ماه فرصت حضور مستمر در ستاد نظامی را ندارند. سال گذشته برای تعدادی از مشمولان شرکت کننده در این طرح کارت پایان خدمت صادر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا