ترندهای روز

نحوه محاسبه نمره کنکور چگونه است؟

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

همزمان با اعلام نتایج علمی اولیه شرکت کنندگان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ لازم است داوطلبان ۴ نکته مهم را مطالعه کنند.

نمره کل و نمرات خام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ هم اکنون در سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس my.sanjesh.org موجود است و داوطلبان می توانند با ورود به کاربر خود، نمره کل و نمرات خام خود را مشاهده کنند. حساب کاربری در سامانه مذکور

نمره کنکور چگونه محاسبه می شود؟

در حساب کاربری داوطلبانی که هم در نوبت اول و هم در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، سوابق تحصیلی ابتدایی به تفکیک نمایش داده می شود. برای داوطلبانی که تنها در یکی از دو نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حاضر شده اند، فقط سوابق تحصیلی آزمونی که در آن ثبت نام کرده اند نمایش داده می شود.

همزمان با اعلام کارنامه علمی نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، آن دسته از متقاضیانی که گروه آزمایشی اصلی آنها در دو یا چند نوبت متفاوت بوده است، باید در حساب کاربری خود گروه آزمایشی اصلی را که می خواهند از آن رشته افق میهن کنند، مشخص کنند. حداکثر تا ۱۸ اوت انجام دهید

برای کلیه متقاضیان آزمون سراسری اعم از افرادی که فقط در نوبت اول یا دوم و یا هر دو بار در سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، معیار عملکرد افق میهن رشته در هر یک از گروه های آزمایشی اصلی و همچنین گروه هنر یا زبان داوطلب است. است که در آن شرکت کرده است، شامل بالاترین نمره کل آزمون اختصاصی (ورودی)، نمره کل سوابق تحصیلی (تحصیلات) و نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری، شامل می شود. حساب کاربری داوطلبان و بدیهی است اطلاعات لازم در این خصوص و نحوه افق میهن رشته متعاقبا اعلام خواهد شد.

نمره کل تعدیل شده سوابق تحصیلی پس از دریافت از وزارت آموزش و پرورش در کارنامه داوطلب درج می شود و پس از آن طبق اطلاعیه ای که منتشر خواهد شد، برنامه زمانبندی اعلام نتیجه نهایی دانش آموز استثنایی- آزمون پذیرش معلم دانشگاه فرهنگیان و همچنین انتشار کارنامه ضوابط عملکرد برای افق میهن رشته ۱۴۰۳ شامل بالاترین نمره کل آزمون مقاطع مختلف (در صورتی که داوطلب در چند مرحله در یک گروه آزمایشی شرکت کرده باشد) به همراه با نمره کل نهایی معیارهای گزینش علمی و رتبه در سهمیه و رتبه کشوری اعلام می شود.

در حساب کاربری داوطلبانی که هم در آزمون سراسری نوبت اول و هم در نوبت دوم ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، کارنامه اولیه به صورت جداگانه نمایش داده می شود.

برای داوطلبانی که تنها در یکی از دو نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حاضر شده اند، فقط سوابق تحصیلی مربوط به آزمونی که در آن ثبت نام کرده اند نمایش داده می شود.

به داوطلبان آزمون سراسری علاوه بر نمره کل و نمره خام هر گروه آزمایشی که داوطلب در جلسه آزمون شرکت کرده است، استان محل تحصیل سه سال آخر متوسطه، استان. محل تولد (با توجه به اطلاعاتی که داوطلب در زمان ثبت نام ارائه می دهد) و استان بومی و سهمیه نهایی نیز نمایش داده می شود. در صورت وجود مغایرت در اطلاعات ارائه شده توسط داوطلب، لازم است با توجه به موارد ذکر شده اقدام شود.

داوطلبان جهت اصلاح موارد لازم است عکس شناسنامه و کارنامه نهایی سه سال آخر متوسطه دوم را حداکثر تا ساعت ۱۸ از طریق لینک پیوست نمایند. مرداد به این سازمان ارسال کنند تا در صورت نیاز اطلاعات آنها بررسی و اصلاح شود.

در صورتی که سهمیه درخواستی داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ سهمیه ایثارگران (با احتساب سربازی ۵ درصد یا ۲۵ درصد) باشد ولی سهمیه وی در کارنامه نتیجه «مناطق» لحاظ شده باشد، بررسی لازم است. و وضعیت سهمیه خود را روشن کند. حداکثر تا ۲۲ مرداد به ارگان مربوطه مراجعه کنید. این سازمان هماهنگی های لازم را برای دریافت اطلاعات سهمیه این دسته از داوطلبان از ارگان های تایید سهمیه انجام خواهد داد.

همزمان با اعلام سوابق تحصیلی آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ (آزمون تیر ۱۴۰۳ ماه)، فقط آن دسته از متقاضیانی که گروه آزمایشی اصلی آنها (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و انسانی) در دو یا چند نوبت با هم متفاوت بوده است، باید حداکثر تا ۱۸ گروه آزمایشی اصلی را که می خواهند از بین آنها افق میهن رشته کنند، افق میهن کنند. مرداد در حساب کاربری خود مشخص کنید.

در صورتی که متقاضی گروه آزمون را مشخص نکند، گروه آزمون اصلی آخرین بار متقاضی که در جلسه آزمون حضور داشته است ملاک عمل قرار می گیرد. لازم به ذکر است متقاضی امکان افق میهن رشته از دو گروه آزمایشی اصلی را ندارد.

برای کلیه متقاضیان آزمون سراسری (شامل داوطلبانی که فقط در نوبت اول یا دوم یا هر دو بار در سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ شرکت کرده اند)، معیار عملکرد افق میهن رشته در هر یک از گروه های آزمایشی اصلی و همچنین گروه هنر یا زبان که داوطلب می باشد. در آن شرکت کرده است که شامل بالاترین نمره کل آزمون انحصاری، نمره کل سوابق تحصیلی و نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری در حساب کاربری داوطلب درج می شود. بدیهی است اطلاع رسانی لازم در این خصوص و نحوه افق میهن رشته از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان صورت خواهد گرفت.

با توجه به تاکید سازمان سنجش کشور؛ در صورت یکسان بودن گروه آزمون اصلی برای دو یا چند نوبت از متقاضی، بالاترین نمره کل آزمون ویژه (کنکور) در نمره کل نهایی لحاظ و به اطلاع خواهد رسید.

داوطلبانی که با نمرات ویژه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ متقاضی گزینش بودند، برای افق میهن رشته و افق میهن رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ باید حداقل در یک دوره از آزمون های سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا