ترندهای روز

نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

محققان با اعلام احتمال شناسایی محل مرگ اولین امپراتور روم، ویلایی را شناسایی کردند که در اثر فوران آتشفشان وزوویوس مدفون شده بود، در حالی که به نظر آنها اطلاعات این ویلا با محل مرگ همخوانی دارد. آگوستوس، اولین امپراتور روم.

باستان شناسان می گویند ویرانه های یک ویلای رومی در نزدیکی کوه وزوویوس در ایتالیا که در زیر بقایای ویلای دیگری که چندین سال بعد در بالای آن ساخته شده مدفون شده است، ممکن است محل مرگ آگوستوس، اولین امپراتور روم باشد. قرعه کشی کرد

«لایو ساینس» در این باره نوشته است که ویلای قدیمی‌تر قبل از قرن اول بعد از میلاد مورد استفاده قرار می‌گرفته و به نظر می‌رسد که در اثر فوران آتشفشان وزوویوس در سال ۷۹ پس از میلاد ویران شده است و بعداً ویلای دیگری در بالای آن در قرن دوم ساخته شده است. قرن بعد از میلاد ساخته شد

محققان دانشگاه توکیو بیش از ۲۰ سال است که بر روی این مکان کار می کنند و اکنون امیدوارند که کاوش های آینده بتواند تأیید کند که ویلای قدیمی تر قطعاً مکانی بود که آگوستوس در ۱۴ پس از میلاد در آن درگذشت.

“ماریکو موراماتسو”، باستان شناس دانشگاه توکیو که مسئول پروژه کاوش در این مکان است، در گفت و گو با “لایو ساینس” توضیح داد که این سایت مملو از اطلاعاتی است که توسط مورخان مشهور رومی نوشته شده است که در آن مرگ «آگوستوس» در سال ۱۴ پس از میلاد در ویلای خانوادگی خود در نزدیکی نولا ذکر شده است. اما مکان دقیق این ویلا مشخص نیست. شهر مدرن «نولا» در ۸ کیلومتری شمال شرقی این محوطه باستانی در «سوما وزوویانا» در دامنه شمالی «وزوویوس» قرار دارد.

ویلای قرن دوم واقع در سوما وزوویانا در قرن پنجم در اثر فوران وزوویوس ویران شد و بقایای مدفون آن در سال ۱۹۲۹ پیدا شد. این مکان به عنوان مکان احتمالی ویلای آگوستوس شناسایی شد، اما کمبود بودجه مانع از کاوش در این مکان از ادامه

در سال ۲۰۰۲، گروهی از دانشگاه توکیو و باستان شناسان محلی شروع به کاوش در این مکان کردند و تعداد زیادی مجسمه مرمری و دیگر آثار تاریخی پیدا کردند، اما بررسی بیشتر نشان داد که قدمت این آثار تاریخی به زمان فوران آتشفشان پس از بازگشت آن برمی‌گردد. در سال ۷۹ م.

باستان‌شناسان در حال حفاری در لایه‌های این منطقه، ویرانه‌هایی از بخش‌هایی از یک ویلای قدیمی را یافته‌اند که قبل از فوران آتشفشان ساخته شده و در زیر لایه‌های سنگ و خاکستر آتشفشان مدفون شده است.

علاوه بر این، تحقیقات بیشتر نشان داد که فوران بخش هایی از دامنه های شمالی این آتشفشان را نیز تخریب کرده است. تا به حال، اعتقاد بر این بود که فوران سال ۷۹ پس از میلاد بیشتر شهرهای جنوبی مانند پمپئی را تحت تأثیر قرار داده است.

به گفته موراماتسو، اکنون شواهد روشنی وجود دارد که فوران آتشفشان سال ۷۹ پس از میلاد، ساختمانی را در زیر ویلای قرن دوم تخریب کرد.

گروه تحقیقاتی اکنون امیدوار است که حفاری های بیشتری را برای اثبات این که این ویلایی بود که آگوستوس در آن مرده بود، تامین کند.

آگوستوس که با نام گایوس اکتاویوس در سال ۶۳ قبل از میلاد در رم به دنیا آمد، از بستگان دور و پسر خوانده ژولیوس سزار بود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا