بانک و بیمه

نخستین بانک ایرانی به زودی در سوریه آغاز به کار می‌کند

به گزارش بازار، محمدرضا فرزین در دیدار با محمد حازیم رئیس بانک مرکزی سوریه افزود: گسترش عملیات بانکی، روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک در دستور کار جدی تهران و دمشق است.

وی تاکید کرد: لازم است همکاری های پولی و بانکی ایران و سوریه متناسب با افزایش روابط و مبادلات تجاری-اقتصادی توسعه و مشکلات مربوط به عملیات بانکی تجار دو کشور در کوتاه مدت حل شود.

رئیس کل بانک مرکزی با توجه به توسعه شبکه بانکی و کارت الکترونیک ایران و تمایل بانک مرکزی برای همکاری مشترک در این زمینه با سوریه، تصریح کرد: یکی از مهمترین راهبردهای ایران در توسعه تجارت، همکاری با کشورهای همسایه است. کشورها در جایگزینی پول ملی در روابط پولی و افزایش حجم مبادلات وجود دارند. تجاری و اقتصادی است.

بر اساس این گزارش، در این نشست محمد حازم رئیس بانک مرکزی سوریه نیز با تاکید بر تشدید روابط تجاری و مبادلات دمشق و تهران گفت: حذف دلار از مبادلات اقتصادی-تجاری و استفاده از ارزهای ملی در این زمینه. همکاری های ارزی و بانکی بین سوریه و ایران. قطعاً تراز تجاری دو کشور را به نفع اقتصاد ملی و مردم تغییر خواهد داد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه بانکداری الکترونیک، خواستار تشکیل کارگروه مشترک دو کشور برای تقویت همکاری‌های فناورانه در حوزه ارتباطات و همکاری‌های بانکی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا