اخبار اقتصاد ایران

نخستین رویداد تداکس خوراک و نوشیدنی استان گیلان برگزار شد

اولین رویداد غذایی و آشامیدنی تداکس در استان گیلان با حمایت سولیکو، لونالون، سپیدماکیان (گروه سمین)، گروه نرم افزاری اسپیدز، پاک پارس پرند (تلما)، هلدینگ اسپادینو، هلدینگ هیراد، نوآوری های گلبند و مبلمان جهان تاب و با حمایت گروه پایگاه دانش کاشف برگزار شد.

ایران تحلیل اولین رویداد تداکس در حوزه غذا و نوشیدنی عصر امروز به مناسبت روز رشت با حضور چهره های ملی و شناخته شده صنعت غذا و نوشیدنی ایران به همت مرکز آموزش بازرگانی گیلان و گروه دانشگاهی کاشف و با همکاری شورای اسلامی و شهرداری رشت، کانون فرهنگ گردشگری بومندیش، اتحادیه رستوران‌ها و تالار داران رشت، اتحادیه غذا، کافه و بستنی در تالار مرکزی رشت با حضور برگزار شد. از حدود هزار نفر از این منطقه.

دکتر رهام قلیچی مدیر عامل گروه دانش بنیان کاشف ضمن خیر مقدم به حضار، میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و روز رشت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی را به حاضرین تبریک گفت. ما نمایندگی گیلان را افتتاح کردیم و اکنون خوشحالیم که از سراسر کشور و استان در برنامه های ما شرکت می کنند.

دکتر قلیچی درباره این رویداد گفت: این دومین بار است که چنین همایشی در زمینه غذا در دنیا برگزار می شود و پیش از این تنها در دانشگاه هاروارد برگزار می شد.

وی در ادامه افزود: صنایع غذایی موتور محرکه صنعت گردشگری کشور است و باید در شهرستان رشت به آن توجه شود.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: تداکس در سال ۱۹۸۴ در آمریکا تاسیس شد تا افراد در بخش های مختلف بتوانند به طور مختصر و مفید درباره تجربیات، رویاها و ایده های خود صحبت کنند.

قلیچی افزود: در رویداد تداکس مخاطبان می توانند به صحبت های سخنرانان رای دهند تا نفرات برتر انتخاب شوند.

دکتر روشن بابایی همتی محقق و کارشناس گردشگری نیز در این مراسم اظهار داشت: گردشگری خلاق، خلاقیت، احساس و داستان بر اساس فعالیت یادگیری است.

وی به اهمیت غذا در گردشگری اشاره کرد و گفت: غذا و نوشیدنی در گردشگری جذابیت ایجاد می کند و نشانه فرهنگ سازی است.

این کارشناس با اشاره به تنوع گردشگری غذایی گفت: طبق بررسی های انجام شده گردشگران غذایی به چهار دسته زرد، سبز، قرمز و آبی تقسیم می شوند. زیتون های پرورش یافته ما به عنوان بهترین غذای سبز که متعلق به استان گیلان است معرفی شده است.

این کارشناس گردشگری در ادامه بیان کرد: اولین گام در ماهیت نقشه برداری آشپزی میزان منابع آشپزی در یک منطقه خاص است.

دکتر بابایی در ادامه سازه های گردشگری غذایی گفت: سرزمین فرهنگ غذایی مردم بومی، غذاها، فنون پخت و پز و قابلیت ادغام ویژگی های نقشه برداری غذا است.

وی در ادامه افزود: در بسیاری از کشورها در رویداد غذا اتفاقات خوبی ایجاد کرده اند و کشورهای دیگر نیز به این موضوع ورود کرده اند و ما نیز باید در این موضوع فرصت ایجاد کنیم.

روشن بابایی افزود: اولین کارگاه گردشگری آشپزی خلاق در رشت برگزار شده و این مسیر باید ادامه یابد.

دکتر مهدی پورمحمدی رئیس اتحادیه صنف تالارها و رستوران داران رشت نیز در این نشست با تقدیر از برگزارکنندگان تداکس گفت: مفتخرم که پنج دوره پایانی در این انجمن دارم تا با کمک به برند غذا و غذا کمک کنم. از فعالان حوزه مواد غذایی

این فعال صنفی افزود: این برند در چند سال اخیر به جایگاه خود نرسیده است و امیدواریم در آینده نزدیک به جایگاه اصلی خود برسد تا به توسعه اقتصادی و رونق گردشگری دست یابد.

وی با اشاره به جایگاه صنایع غذایی در استان گیلان گفت: گیلان در سال های اخیر پیشرفت خوبی در حوزه رستوران داری داشته که سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده است و همکاران ما در این صنعت توانسته اند در برنامه های مختلف بدرخشند.

پورمحمدی در ادامه خطاب به رستوران داران گفت: یک رستوران دار باید اراده قوی و تجربه کافی داشته باشد و از افراد متخصص استفاده کند و بتواند از اهالی فن کمک بگیرد وگرنه اداره رستوران فقط اجاره ملک و خرید تجهیزات نیست.

وی با اشاره به اهمیت غذا خطاب به فعالان حوزه غذا گفت: حفظ مشتری در درازمدت بسیار مهم است و این یکی از وظایف صاحب رستوران است و اکنون باید به یاد داشته باشیم که هوشمندانه کار کنیم تا بیشتر کار کنیم.

رئیس اتحادیه تالارهای شهر و رستوران داران رشت در پایان گفت: از مسئولان استانی می خواهم جلوی فعالان صنفی این منطقه سنگ تمام نگذارند. فعالان این بخش چراغ راه سرمایه گذاری در این شهر هستند و نباید مانعی در مقابل آنها قرار دهیم.

در این رویداد همچنین اساتید و چهره های مطرح کشوری در حوزه صنایع غذایی از جمله سامان گلریز کارشناس صنایع غذایی و استاد سرآشپز بین المللی ایران، سهیل پورگلنار مدیر جشنواره تخصصی فودکورت و رستوران کشور، حافظ صفایی بنیانگذار میکسولوژی مولکولی در ایران و رضا حنیفی مدیرعامل شرکت تجهیزات آشپزخانه دانش بانیان تجربیات و ایده های خود را پیرامون موضوع کنفرانس ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا