ترندهای روز

نخستین موتورسیکلت ۸ سیلندر جهان توسط چینی ها به میدان آمد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در گذشته شایعات زیادی در مورد رونمایی از شرکت انحصاری تولید موتور سیکلت Great Wall Motor China (GWM) منتشر شده بود. این برند که SOUO نام دارد در مدت کوتاهی پس از تاسیس و اخیرا با معرفی دو موتورسیکلت قدرتمند S2000 ST و S2000 GL در نمایشگاه بین المللی موتورسیکلت پکن ۲۰۲۴ نظرات مثبت بسیاری را به خود جلب کرده است.این دو محصول از نظر قدرت یکسان و از نظر قدرت متفاوت هستند. شرایط ویژگی ها

موتور سیکلت ۸ سیلندر گریت وال; شیر چینی های باستان

اولین موتورسیکلت 8 سیلندر جهان توسط چینی ها به بازار عرضه شد

شرکت گریت وال (GWM) نوزدهمین خودروساز بزرگ جهان پس از سوبارو و نیسان است و برندهایی مانند اورا، هاوال، تانک و گریت وال را در بازارهای جهانی عرضه می کند. این شرکت به تازگی نسل جدید موتورسیکلت های زیر برند SOUO را معرفی کرده است. راه اندازی برند Suo همچنین به طور غیرمستقیم جاه طلبی GWM برای رقابت با برند موتورسیکلت پیشرو در جهان، هوندا را نشان می دهد.

گریت وال اگرچه اطلاعات دقیقی از این محصول را فاش نکرد، اما مشخصات فنی موتور را نیز پنهان نکردند. این به این دلیل است که Souo S2000 GL و S2000 ST اولین موتورسیکلت های تولیدی در جهان هستند که از یک موتور ۲۰۰۰ سی سی تخت ۸ متصل به گیربکس ۸ سرعته DCT (کلاچه دوگانه) استفاده می کنند.

اولین موتورسیکلت 8 سیلندر جهان توسط چینی ها به بازار عرضه شد
اولین موتورسیکلت 8 سیلندر جهان توسط چینی ها به بازار عرضه شد

برای مقایسه، موتور سیکلت معروف بال طلایی از موتور شش سیلندر Unicam SOHC با حجم ۱۸۳۳ سی سی استفاده می کند. در حالی که S2000 GL و ST از سیستم DOHC استفاده می کنند. با این حال، طراحی بال طلایی S2000 GL و ST شامل یک قاب آلومینیومی ریخته‌گری شده است که با شاخک‌های پرتو به سبک Hossack در جلو و کمک فنرهای تکی در عقب مطابقت دارد. جالب اینجاست که از همین مفهوم در Gold Wing و BMW K1600 نیز استفاده شده است.

برای کسانی که فکر می کنند GWM فقط از Gold Wing و K1600 کپی می کند، باید گفت که این سیستم تعلیق به دلیل عوامل مهندسی بیشتر برای موتورسیکلت های بزرگ و سنگین مناسب است. دلیل آن این است که سبک Hossack نه تنها جلوه فنر نرمی دارد، بلکه از شیرجه ناشی از ترمزهای ناگهانی و شدید نیز جلوگیری می کند.

اولین موتورسیکلت 8 سیلندر جهان توسط چینی ها به بازار عرضه شد

با این حال، طراحی S2000 GL و ST از همان قالب Gold Wing پیروی نمی کند. به خصوص فرم بدن زاویه دار و مثلثی. Great Wall ادعا می کند که ساخت این موتور سیکلت از نقاشی یک شیر در تاریخ چین الهام گرفته شده است.

ویژگی های خاص SOUO S2000

اولین موتورسیکلت 8 سیلندر جهان توسط چینی ها به بازار عرضه شد

از دیگر ویژگی های قابل توجه این موتورسیکلت ۸ سیلندر چینی می توان به گرمکن صندلی ها، شیشه جلو برقی، نورپردازی فول ال ای دی اشاره کرد. دی، ترمزهای شعاعی دو پیستونی برمبو، نظارت بر نقاط کور، سیستم صوتی، ترمز دستی الکترونیکی، صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی با به روز رسانی از راه دور، دکمه تنظیم مانع باد و دنده عقب الکترونیکی. همچنین، از آنجایی که S2000 از یک گیربکس DCT استفاده می کند، دکمه های حالت خودکار و نیمه خودکار علاوه بر عملکرد کروز کنترل نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا