فناوری

نخ دندان برقی ساخته شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: دستگاه جدیدی به نام Flaus ساخته شده است که یک دستگاه نخ دندان برقی است که می تواند در کمتر از ۶۰ ثانیه دندان ها را نخ دندان بکشد.

نخ دندان کشیدن روزانه می تواند یک کار وقت گیر و دشوار باشد. اکنون، Flaus Electric Flosser برای تغییر آن طراحی شده است، زیرا طبق گزارش ها به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی و به طور کامل در کمتر از یک دقیقه نخ دندان بکشند.

مانند مسواک برقی، نخ دندان از یک بدنه استوانه ای شکل تشکیل شده است که سرهای یکبار مصرف را می پذیرد. هر یک از این سرها به شکل یک زائده پلاستیکی Y شکل هستند که یک رشته کوتاه از نخ تفلون تک رشته ای بین دو بازوی سر Y شکل قرار گرفته است.

با استفاده از این دستگاه، زمانی که کاربر نخ دندان را بین دندان های خود فشار می دهد، بدون اینکه انگشتان خود را در دهان خود قرار دهد، سر نخ دندان به سرعت از یک سمت به سمت دیگر دندان با سرعت حداکثر ۳۰۰ لرزش در ثانیه حرکت می کند.

ادعا می شود که این عمل به سرعت مواد غذایی گیر افتاده بین دندان ها را از بین می برد و در عین حال لثه ها را نیز ماساژ می دهد.

به گفته سازنده، شارژ ۳.۵ ساعته باتری لیتیوم یونی این دستگاه برای دو ماه استفاده روزانه مناسب است.

طراحان نخ می‌گویند که سر آن ۹۵ درصد کارآمدتر از نخ‌های سنتی است، به علاوه حاوی ۳۰ درصد پلاستیک کمتری نسبت به نخ یکبار مصرف است.

علاوه بر این، پلاستیک به کار رفته در سرهای این دستگاه قابل بازیافت است. به همین دلیل، به خریداران توصیه می شود سرهای استفاده شده را نگه دارند و سپس به Floss ایمیل بزنند تا آنها را رایگان به مرکز بازیافت مراقبت از دهان ارسال کنند.

جعبه این دستگاه شامل یک نخ دندان برقی و یک بسته حاوی ۴۵ سر است که با قیمت ۷۹ دلار قابل سفارش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا