اقتصاد جهان

نرخ بیکاری در انگلیس افزایش یافت

بر اساس داده‌هایی که روز سه‌شنبه توسط دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) منتشر شد، نرخ بیکاری در بریتانیا برای اولین بار از ماه جولای افزایش یافت و رشد دستمزدها کاهش یافت.

داده ها نشان داد که نرخ بیکاری در انگلیس به طور غیرمنتظره ای در سه ماه منتهی به نوامبر به ۳.۹ درصد افزایش یافت، در حالی که در سه ماه منتهی به دسامبر ۳.۸ درصد بود.

میانگین درآمد در کشور نیز بیش از حد انتظار کاهش یافت و رشد دستمزدها بدون احتساب پاداش از ۶.۲ درصد در سه ماهه قبل به ۶.۱ درصد کاهش یافت.

با احتساب جوایز، درآمد ۵.۶ درصد افزایش یافت، در مقایسه با ۵.۸ درصد در سه ماهه قبل.

اقتصاددانان انتظار داشتند که نرخ بیکاری در بریتانیا راکد شود و رشد دستمزدها به زیر ۵.۷ درصد برسد.

ویکتوریا اسکولار، رئیس سرمایه گذاری در Interactive Investor، گفت که رشد دستمزد کمی ضعیف تر است، اما همچنان به اندازه کافی قوی است که ممکن است برای بانک انگلستان کافی نباشد.

اداره آمار ملی همچنین تأیید کرد که تعداد افرادی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند در ماه منتهی به فوریه ۱۶۸۰۰ نفر افزایش یافته است که افزایش سالانه ۸۵۸۰۰ نفر را نشان می دهد.

تعداد مشاغل خالی نیز برای بیستمین سال متوالی کاهش یافت و در سه ماه منتهی به فوریه ۴۳۰۰۰ نفر کاهش یافت.

تعداد بیکارانی که نه کار می کنند و نه به دنبال شغل هستند در سه ماهه گذشته اندکی کاهش یافته است اما همچنان در رکورد ۲.۷ میلیون نفر است.

لوئیز مورفی، اقتصاددان ارشد در بنیاد رزولوشن، می‌گوید: «رها کردن افراد بیشتری از بیکاری و اشتغال، بزرگترین چالش پیش روی بازار کار بریتانیا در دهه ۲۰۲۰ است.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا