اخبار اقتصاد ایران

نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشوری پایین‌تر است | باید بر اساس آمایش سرزمینی به ایجاد اشتغال کمک کنیم

استاندار گیلان نرخ بیکاری در استان را ۶.۹ درصد دانست و گفت: تا بهار امسال این نرخ در کل کشور ۷.۷ درصد است بنابراین باید نقش بانک ها در ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات مشخص شود.

افق میهن، اسدالله عباسی ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری در سالن غدیر استانداری، با بیان اینکه گزارش های ارائه شده در این جلسه بسیار خوب بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه این گزارش ها در این جلسه بسیار خوب بوده است. در سه سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است. در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در گیلان انجام شد که باید توضیح داده شود.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی نقاط ضعف و قوت استان در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری گفت: در ارائه گزارش باید به نقاط ضعف و قوت توجه شود تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری و همچنین نوع تقاضای شغل در استان باید به طور دقیق مشخص شود، تصریح کرد: کابینه دولت چهاردهم از هفته آینده رسما کار خود را آغاز می کند، بنابراین نرخ بیکاری در استان باید به طور دقیق مشخص شود. دقیق تعیین شود تعیین کنید تا دولت جدید و ریاست جمهوری بر اساس آمار دقیق اقدامات مناسب را انجام دهند.

عباسی نقش آمایش سرزمینی را در ایجاد اشتغال بسیار مناسب دانست و تصریح کرد: باید بر اساس آمایش سرزمینی به ایجاد اشتغال کمک کنیم و مسئولیت این امر بر عهده معاونت اقتصادی رئیس جمهور است که باید ظرفیت هر شهرستان را مشخص کند و در این راستا خوب است. برنامه ها در ما یک دستور کار تعیین می کنیم.

وی با بیان اینکه واحدهای دانش بنیان از نظر کمی و کیفی شرایط مطلوبی دارند، گفت: باید از ظرفیت این واحدها در توسعه اشتغال نهایت استفاده را ببریم چرا که واحدهای دانش بنیان دارای نیروهای متخصص هستند و باید تقویت شوند. بر اساس دیدگاه راهبردی مقام معظم رهبری .

به گفته استاندار گیلان، تخصیص منابع باید در راستای اهداف پیش بینی شده و طرح های هدایت شده موفق انجام شود و در این راستا اولویت با سازمان های صادرات محور، مشاغل روستایی، فارغ التحصیلان دانشگاهی، واحدهای تولیدی دانش بنیان و … و متقاضیان کمیته رفاه

عباسی با تاکید بر راستی آزمایی میزان اشتغال اعلامی از سوی واحدهای تولیدی گفت: عده ای مزایا دریافت می کنند اما در ایجاد اشتغال قانون را دور می زنند بنابراین باید میزان اشتغال اعلامی واحدهای تولیدی بررسی شود.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال در کنار اقتصاد از اولویت های دولت چهاردهم است، تصریح کرد: ۴۵۰ حوزه ملی و دولتی برای سرمایه گذاری شناسایی شده و تاکنون ۲۰۴ مجوز صادر شده است اما متولیان امر باید پاسخگو باشند زیرا میزان مجوزهای صادر شده از واحدهای شناسایی شده به عقب برمی گردد

استاندار گیلان نرخ بیکاری در استان را ۶.۹ درصد دانست و افزود: تا بهار امسال این نرخ در کل کشور ۷.۷ درصد است بنابراین باید نقش بانک ها در ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات مشخص شود.

وی تاکید کرد: در حل مشکلات مردم نباید وارد گرایش های سیاسی شویم و شعار دولت چهاردهم وحدت ملی است و پزشکان مانند دولت سیزدهم در راستای منویات مقام معظم رهبری انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا