اقتصاد جهان

نرخ تورم در فرانسه طی ماه مه افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، اداره آمار فرانسه INSEE در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد که تورم در این کشور در ماه می به ۲.۳ درصد رسیده است که اندکی بیشتر از برآوردهای اولیه است.

بر اساس این گزارش، نرخ تورم اعلامی فرانسه در ماه مه اندکی بیشتر از ۲.۲ درصد ثبت شده در آوریل بوده است.

در همین حال، تورم در ماه آوریل به پایین ترین سطح خود در دو سال و نیم گذشته رسید. تحلیلگران همچنین تخمین زده بودند که رقم می مانند آوریل باقی خواهد ماند.

این افزایش تورم عمدتاً ناشی از افزایش ۱.۳ درصدی قیمت مواد غذایی در اردیبهشت بوده است که نسبت به فروردین ۱.۲ درصد افزایش داشته است.

این ارقام روند سیزده ماهه تورم آهسته مواد غذایی در فرانسه را معکوس کرد که عمدتاً ناشی از افزایش قیمت محصولات تازه از منفی ۰.۷ درصد در آوریل به ۳.۵ درصد در ماه می بود.

همچنین هزینه های انرژی در کشور در اردیبهشت ماه با افزایش ۵.۷ درصدی نسبت به ۳.۸ درصد در فروردین ماه بیشتر به دلیل افزایش قیمت فرآورده های نفتی بوده است و در ماه گذشته از منفی ۰.۷ درصد در فروردین ماه به ۲.۹ درصد رسیده است. درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، تورم بخش خدمات در ماه می ۲.۸ درصد افزایش یافته است که نسبت به ماه قبل از آن ۳ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر افزایش تورم، فرانسه همچنین شاهد افزایش هزینه های وام به بالاترین سطح خود در سال جاری بود زیرا رئیس جمهور امانوئل ماکرون انتخابات زودهنگام را بین ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه سال جاری برگزار می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا