بانک و بیمه

نرخ جدید حق بیمه شخص ثالث برای سال ۱۴۰۳ تعیین شد

به گزارش ایران تحلیل، علی فنادی نائینی معاون برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی در گفت و گو با تلویزیون درباره حق بیمه مسئولیت ناشی از افزایش نرخ وام مسکن گفت: امروز پس از ابلاغ رئیس قضات ثابت شد. میزان پرداختی وام مسکن سال ۱۴۰۳. شورای عالی بیمه نرخ بیمه مسئولیت را تعیین کرد.

وی افزود: از آنجایی که مبلغ ریالی پرداختی سال آینده در ماه های غیرحرام ۱۲ میلیارد ریال و ۳۳.۵ درصد افزایش یافته است، شورای عالی بیمه نرخ بیمه مسئولیت را ۳۵.۵ درصد افزایش داد.

این نماینده بیمه گفت: امسال افزایش بیمه مسئولیت ۳۰ درصد و افزایش حق بیمه ۵۰ درصد بود که بیمه شدگان را با مشکل مواجه کرد و امسال تصمیم گرفتیم در همان سطح رشد حق بیمه بیمه مسئولیت را افزایش دهیم.

معاون بیمه مرکزی با اشاره به قانون صندوق بیمه خسارات بدنی یادآور شد: کسانی که تا سال آینده بیمه نامه جاری دارند در مورد شخص ثالث نیازی به خرید تمدید ندارند اما در صورت تمایل به افزایش سقف می توانند. تعهد مالی بیمه نامه خود را تغییر دهند. به کارگزار یا نمایندگی بیمه مراجعه کنید و سقف تعهد مالی بالاتر (از ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان) را خریداری کنید. البته هیچ مکملی برای استرس فیزیکی لازم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا