اخبار اقتصاد ایران

نرخ جدید پوشاک مدارس گیلان تصویب شد / اصناف و بازاریان گیلان، میدان دار انتخابات خواهند بود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در جلسه کمیسیون نظارت مرکز گفت: حضور و مشارکت اصناف، بازاریان و کسبه گیلان در انتخابات ریاست جمهوری حداکثری و بصیرتی خواهد بود.

ایران تحلیل، تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در دومین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان که در سالن همایش های این اداره کل برگزار شد، گفت: مالکان تجارت و بازار در مهمترین رویداد کشور، هوشمندانه و آگاهانه در تعیین سرنوشت کشور مشارکت دارند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴۸ هزار واحد صنفی و اشتغال ۴۰ هزار نفر از مردم گیلان در این بخش مهم اقتصادی، حضور فعال این قشر در انتخابات را تعیین کننده دانست و اظهار داشت: کیسبا و بازاریان همواره پای کار بوده اند. همه مراحل حساس انقلاب را تشکیل می دهند و در این انتخابات میدان اصلی انتخابات خواهند بود و با حضور مستمر خود، دشمنان انقلاب و نظام را ناامید خواهند کرد.

این مسئول با توجه به ایام محرم الحرام بر لزوم سیاه پوشی بازارها و میادین تاکید کرد و گفت: همه بر سر سفره کریم اهل بیت علیهم السلام و خاندان امامت طاهارت هستیم و مدیون خون این عزیزان هستیم. شهدای انقلاب و سرور و سالار. ما شهیدیم و باید رسم ادب و تکریم را به خوبی انجام دهیم.

در بخشی دیگر از این جلسه رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان به همراه اعضای کمیسیون به بررسی نرخ ها نسبت به استان های همجوار پرداخت و افزود: نرخ بسیاری از خدمات تعمیرکاران و تشخیص رنگ و سایبری. خدمات بر اساس متغیرهای اقتصادی برای ساماندهی صحیح و نظام مند فعالیت این صنوف و همچنین نظارت بهینه و عادلانه در این جلسه پس از بررسی کمیته فرعی کارشناسی تعیین شد.

وی به بررسی نرخ پوشاک مدارس با توجه به تحلیل های ارائه شده و آغاز ثبت نام دانش آموزان اشاره کرد و گفت: کلیه مدارس و عرضه کنندگان پوشاک مدارس موظف به رعایت این نرخ اعلام شده توسط کمیسیون نظارت هستند و در صورت انحراف از نرخ مصوب، با متخلفین تیم به شدت توسط مراجع نظارت و بازرسی برخورد خواهد شد.

پورحیدری از پیگیری اعضای کمیسیون نظارت مرکز استان برای تشکیل اتحادیه آسانسور با توجه به وجود ۷۳ اتحادیه صنفی خبر داد و افزود: برای ساماندهی و نظارت بیشتر بر فعالیت های تجاری و تخصصی شرکت های ارائه دهنده خدمات آسانسور، در حال حاضر زیر نظر اتحادیه کشوری در گیلان فعالیت می کنند. پیگیر اجرای این روند برای تشکیل این اتحادیه مستقل در استان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا