اخبار اقتصاد ایران

نرخ حق بیمه شخص ثالث انواع خودروها در سال 1403 + جدول

بیمه شخص ثالث توسط همه شرکت های بیمه ارائه می شود و نرخ بیمه در شرکت های مختلف می تواند متفاوت باشد. همچنین تفاوت در کیفیت ارائه خدمات این بیمه می تواند تاثیر بسزایی در رضایت بیمه گذار داشته باشد.

ایران تحلیل نرخ حق بیمه شخص ثالث خودروهای سواری و سنگین در سال ۱۴۰۳ با محاسبه نرخ جدید مالیاتی اطلاع رسانی شد.

در بین انواع طرح های بیمه ای که توسط شرکت های مختلف ارائه می شود، بیمه شخص ثالث همچنان پرطرفدارترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران اجباری بودن این بیمه است. پس اگر خودرویی مشمول این پوشش نباشد ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد که به آن می پردازیم.

اما واقعا بیمه شخص ثالث چه چیزی را پوشش می دهد و دلیل نامگذاری این بیمه چیست. در پوشش بیمه شخص ثالث، شخص اول مالک وسیله نقلیه یا بیمه گر، طرف دوم شرکت بیمه یا بیمه گر و شخص ثالث، فرد آسیب دیده غیر از راننده مقصر حادثه است.

به عنوان مثال در یک حادثه رانندگی هزینه درمان، فوت و خسارت وارده به اموال کلیه افراد آسیب دیده تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرد. راننده مقصر نیز تحت پوشش بیمه حوادث راننده قرار می گیرد که به تازگی جزء بیمه شخص ثالث شده است. با این تفاوت که بیمه حوادث راننده فقط خسارت جانی را پوشش می دهد و مسئولیتی در قبال خسارات مالی ندارد.

بیمه شخص ثالث توسط همه شرکت های بیمه ارائه می شود و نرخ بیمه در شرکت های مختلف می تواند متفاوت باشد. همچنین تفاوت کیفیت ارائه خدمات این بیمه می تواند بر رضایت بیمه گذار تأثیر بسزایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا