اخبار اقتصاد ایران

نرخ خرید تضمینی گندم به زودی اعلام می‌شود

غلامرضا نوری قزلجه در مراسم آغاز سال زراعی جدید گفت: مصادف شدن کشت پاییزه با شروع دولت تدبیر و امید اتفاق مبارکی است و امیدواریم سال کشاورزی خوبی در پیش داشته باشیم و از زحمات همه قدردانی می کنم. کشاورزان و مسئولان

وی افزود: در تولید گندم اتفاقات خوبی افتاده و ادامه خواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کشاورزی، تغذیه و بهره وری در تولید گندم بسیار حائز اهمیت است و این اقدامات ادامه خواهد داشت و از خودکفایی دهه ۸۰ در تولید گندم تجلیل می شود.

وی تصریح کرد: تولید کالاهای اساسی در کشور برای وزارت جهاد کشاورزی مهم و اساسی است.

وزیر جهاد کشاورزی سیاست دولت را اجرای قوانین و برنامه ها در کشور عنوان کرد و گفت: قانون افزایش بهره وری در کشور مهم است و حرکت بر اساس آن خواهد بود.

نوری قزلجه گفت: دولت باید منابع لازم را برای اجرای این برنامه ها فراهم کند تا بتوانیم به خودکفایی ۹۰ درصدی محصولات کشاورزی برسیم.

* قیمت خرید تضمینی گندم به زودی اعلام می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای خودکفایی ۹۰ درصدی محصولات کشاورزی ۱۰۰۰ همات منابع مالی برآورد شده است. وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم مهم است و باید نرخ آن تا امروز اعلام می شد، گفت: جلساتی برای اعلام قیمت خرید تضمینی گندم در حال پیگیری است و به زودی این نرخ اعلام می شود.

وی افزود: این اقدام طبق مسیر قانونی خود پیش می رود و منافع تهیه کننده در نظر گرفته می شود که عامل مهمی برای انگیزه تهیه کننده است.

نوری قزلجه بیان کرد: قطعی برق برای کشاورزان بسیار مهم است و تولید آنها آسیب می بیند و کشاورزان حاضرند برق خانه های خود را قطع کنند اما برق مزارع خود را قطع نکنند.

وی افزود: مذاکراتی برای تامین تراکتورهای مورد نیاز کشاورزان انجام شده تا نگرانی نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اعتماد جامعه کشاورزی با اعلام به موقع قیمت ها و پرداخت مطالبات کشاورزان جلب یا حفظ می شود.

وی افزود: بحث های ترویجی برای جامعه کشاورزی بسیار مهم است و کارشناسان باید با کشاورزان ارتباط چهره به چهره داشته باشند.

وی گفت: آمار و ارقام برای جامعه کشاورزی حائز اهمیت است و نباید از اصلاح و دقیق سازی آن هراسی داشت که یکی از چالش های اصلی کشاورزی است و باعث بی اعتمادی به نهادهای بین دستگاهی می شود.

نوری قزلجه گفت: امنیت غذایی کشور با کارهای فنی و اساسی شکل می گیرد و اینطور نخواهد بود که قیمت مرغ و تخم مرغ را ارزان نگه داریم تا فعالیت خود را مثبت نشان دهیم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا