بانک و بیمه

نرخ دلار به ۵۷ هزار تومان می‌رسد؟

بازار؛ گروه بانک و بیمه: در روزهای اخیر قیمت دلار از ۶۲ هزار تومان بالاترین ارزش به حدود ۶۰ هزار تومان کاهش یافته است. در حال حاضر شانس زیادی برای شکست کانال ۶۰۰۰۰ دلاری وجود دارد. رایزنی های منطقه ای حکایت از تغییر استراتژی ایران در قبال شکل انتقام دارد. به همین دلیل، خطرات ژئوپلیتیکی تا حدی کاهش یافته است. بنابراین انتظار می رود با کاهش تنش ها، حباب دلار کاهش یابد.
پویان مظفری، کارشناس اقتصادی معتقد است: با توجه به اینکه قیمت دلار تیز یک بار در سال ۱۴۰۳ به منطقه ۵۷ هزار تومانی کاهش یافت، این بار پس از تخلیه حباب، به محدوده ۵۷ هزار تومانی بازخواهد گشت.
وی با تاکید بر اینکه معرفی کابینه دولت چهاردهم به دلیل رفع ابهامات در سیاست گذاری منجر به کاهش قیمت دلار نیز می شود، گفت: بسیاری از قوانین و مقررات موثر بر بورس تا روز چهاردهم تصمیم گیری می شود. کابینه دولت. از سوی دیگر دولت چهاردهم متعهد به گسترش روابط با سایر کشورها است. این مشکل را می توان سیگنالی برای بازار ارز دانست.
وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در ماه‌های اخیر به مدیریت بازار ارز با تامین تقاضا پاسخ داده است، گفت: اگر ارز کافی در بازار وجود داشته باشد، حتی اگر سیگنال تورمی نیز وجود داشته باشد، افزایش نخواهد یافت. . در حال حاضر پیش بینی می شود پس از فروکش التهاب، قیمت دلار دوباره وارد محدوده ۵۷ هزار تومانی شود. اما ادامه روند بعدی مربوط به سیاست گذاری کلان اقتصادی و تعیین تکلیف لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا