بانک و بیمه

نرخ سود اوراق براساس بازدهی پروژه تعیین می شود

به گزارش ایران تحلیل، محمد شیریجیان با بیان اینکه این ابزار یکی از روش هایی است که می تواند به طور ویژه در تامین مالی شرکت ها کمک کند، تصریح کرد: یعنی تامین مالی سرمایه در گردش شرکت ها از طریق این ابزار قابل انجام است. زیرا حدود ۸۲ درصد از تسهیلات پرداختی به بخش صنعت در شبکه بانکی برای سرمایه در گردش بنگاه ها و در مجموع حدود ۶۵ درصد از تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: از این رو بانک مرکزی برنامه ریزی کرد تا از ابزار ویژه گواهی سپرده برای تامین سرمایه در گردش بنگاه ها استفاده کند به گونه ای که برای شرکت ها و پروژه های خاصی گواهی سپرده ویژه صادر شود. و این منابع مجهز هستند. برای تامین مالی شرکت های متقاضی خدمت می کند.

وی در تشریح نرخ سود این اوراق گفت: نرخ سود اوراق گواهی سپرده بر اساس بازدهی پروژه ها تعیین می شود و از این طریق مشارکت واقعی بین سرمایه گذار و تامین کننده ایجاد می شود. بنابراین گواهی سپرده ویژه هم کارکرد تامین مالی سرمایه در گردش و هم تامین مالی پروژه های توسعه و راه اندازی بلندمدت شرکت ها را پوشش می دهد و یک نوآوری جدی محسوب می شود. بنابراین می توان گفت که از این طریق منابع به طور خاص، مؤثر و کارآمدتر به سمت بخش های مولد اقتصادی هدایت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا