ترندهای روز

نرخ مصوب برای روپوش مدارس تعیین شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش مرجع تصویب نرخ لباس فرم مدارس نیست، گفت: نرخ مصوب لباس فرم مدارس در تهران و شهرستان ها بیش از یک میلیون تومان نیست و والدین می توانند. به ادارات آموزش و پرورش شکایت کنید آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان.

نرخ مصوب لباس فرم مدارس تعیین شد

عاطفه سادات مدبرنژاد با بیان اینکه به منظور ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم مدارس، بخشنامه ای از سوی اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تدوین شد، اظهار داشت: در این بخشنامه با هدف ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم مدارس، دستورالعملی از سوی اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تدوین شد. اردیبهشت ماه به استان ها ابلاغ شد که بر اساس آن مبنای اصلی اجرای ماده ۸۵ آیین نامه اجرایی مدارس در این ماده افق میهن نوع و رنگ پوشش دانش آموزان با مشارکت شورای دانش آموزی است. مسئولیت شورای مدرسه هماهنگی شورای مدرسه بر عهده انجمن اولیا و مربیان می باشد.

وی با بیان اینکه خانواده ها در بحث لباس فرم مدارس تصمیم گیرنده هستند افزود: نرخ ها توسط بهداشت و درمان و اتحادیه های مربوطه مصوب و همراه با محصولات مجاز در اختیار آموزش و پرورش و آموزش و پرورش قرار می گیرد. با اطلاع مدارس و مدارس، نرخ مصوب و تولیدات مجاز جهت تهیه روپوش به اطلاع اولیا می رساند.

مدیرکل اداره انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش مرجع تصویب نرخ نیست، ضمن تشریح قیمت لباس فرم مدارس، گفت: قیمت مصوب لباس فرم مدارس در تهران. و سایر شهرها یک میلیون تومان بیشتر نیست مگر در مواردی که برای تهیه کت و شلوار است و دفاتر و اتحادیه های صمت بر اساس جنسیت و کیفیت نرخ ها را اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه والدین در صورت داشتن شکایت می توانند به انجمن اولیا و مربیان استان و شهرستان و یا ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش مراجعه کنند، افزود: ادارات صامت نیز همکاری لازم و پیگیری و رسیدگی به شکایات را دارند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیر مدرسه موظف است نرخ ها را در اختیار اولیا قرار دهد، ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش تدبیری اندیشیده شده و تصمیم بر این شده که مدارس نباید هر سال لباس، نوع و رنگ آن را تغییر داد. و اگر شخصی بتواند از لباس سال گذشته خود استفاده کند می تواند استفاده کند، در صورت عدم همکاری آموزشگاه پیگیری های لازم توسط آموزش و پرورش انجام می شود.

مدبرنژاد با بیان اینکه تولید و قیمت پوشاک توسط ادارات مطرح می شود، تصریح کرد: با توجه به گرانی لباس، در صورتی که فردی توانایی پرداخت هزینه لباس را به یکباره نداشته باشد، والدین می توانند با توافق والدین هزینه را به صورت اقساطی پرداخت کنند. سازندگان، اما برای سال های بعد در این زمینه می توانید با دقت فکر کنید و پیش بینی های لازم را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا