ارزهای دیجیتال

نزاع تازه در صنعت خودروی ایران/ تعزیرات علیه ایران‌خودرو

جوهر هیئت رقابت هنوز در دستورالعمل های اتومبیل های جدید ، که آغاز درگیری جدید بین بزرگترین تولید کننده اتومبیل کشور و دولت بود ، خشک نشده است.

براساس Business News ، شورای رقابت هفته گذشته با نظارت بر سازمان پشتیبانی مصرف کنندگان و تولید کنندگان ، تولید کنندگان خودرو را به خود اختصاص داد. طبق این دستورالعمل ، ایران Khodro جوایز جدیدی را از سازمان پشتیبانی اعلام کرد. نمایش داده شده

طبق تصمیم اولیه سازمان Ta’Zir ، که گزارش سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده در مورد فروشندگان گران قیمت شرکت خودرو ، ایران خمرو محکوم شد تا بیش از ۵ میلیارد دلار پول نقد و عزل مدیرعامل و برخی از اعضای هیئت مدیره را بپردازد. حکم به دلیل قیمت ها و افزایش محدودیت قیمت ۵ ٪. پس از تصمیم ، خودآگاهی از قیمت ایران عامل اصلی محکومیت است و شرکت فقط یک دستورالعمل حاکمیتی است.

این شرکت در رابطه با صدای اولیه دولت در برابر بزرگترین تولید کننده خودرو کشور ، یکی از استرس زا ترین بحث و جدال ها را در سالهای اخیر در سالهای اخیر به ارمغان آورده است. سوال اصلی این است که آیا مصرف کننده ایرانی مهمترین مزیت در این درگیری است.

به عبارت دیگر ، مصرف کنندگان ماشین را با این هماهنگی ارزان تر خریداری می کنند یا مجبور می شوند در صف های طولانی ایران برای اتومبیل های ارزان قیمت بایستند؟ و آخرین سؤال این است که منافع مصرف کنندگان در دستورالعمل ها ، تصمیم گیری ها و خودکار سازی خودکار در دستورالعمل ها ، تصمیم گیری ها و اتمس اتومبیل تضمین شده است ، که اکنون از درگیری جدید بهره مند می شوند.

بررسی تجربیات گذشته نشان می دهد که عملکرد مشخص در زمان معرفی دستورالعمل های سخت در برابر تولید کنندگان خودرو برای مصرف کننده چندان مثبت نبود. از آنجا که تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار آزاد باقی مانده و اجاره فروش خودرو در بین واسطه ها جریان دارد. به عبارت دیگر ، هر بار که فشار بر روی سازنده خودرو افزایش یافته است ، نتیجه یا کاهش یا گسترش می یابد و در نهایت مصرف کننده واقعی دروغین اصلی این زمینه بود و فایده ای ندارد.

سالها پس از تحریم های ثانویه نشان داد که سایه دولت در مورد ماشین نه تنها یک مزیت برای مصرف کنندگان است ، بلکه مستاجران و ذینفعان خودرو و همچنین واسطه ها و کارگزاران و متقاضیان خودرو و مصرف کنندگان نه تنها به دست می آیند. اکنون به نظر می رسد که قیمت دولت در برابر تولید کننده خودرو برای دفاع و محافظت از حقوق متقاضیان ، رنگ کمی برای مصرف کنندگان ندارد.

زمینه جدید اختلاف

اما تاریخچه بزرگترین تولید کننده خودرو و دولت دقیقاً از زمانی آغاز شد که ایران خمرو قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد. براساس گزارش این سازمان ، این کمپین “غیرقانونی و فروشندگان گران” بود. از طرف دیگر ، ایران خمرو استدلال می کند که در محیط تورمی و رشد هزینه های تولید ، ادامه فروش به معنای ضرر و زیان بیشتر و تهدید مستقیم برای ادامه تولید است.

واقعیت این است که قیمت خودرو در ایران سالهاست در زمینه اختلاف نظرها بین دولت ، مقامات نظارت و تولید کنندگان خودرو بوده است. شورای رقابت ، سازمان پشتیبانی ، وزارت بهداشت و سازمان Ta’zir هر کدام رویکرد متفاوتی دارند. اما هر آنچه مورد غفلت قرار گرفت ، موقعیت مصرف کننده است. مصرف کننده ای که یا مجبور است ماشین را با قیمت تأیید شده و پس از صف های طولانی دریافت کند یا مجبور شود چندین بار قیمت کارخانه را برای همان خودرو در بازار آزاد بپردازد. علاقه مصرف کننده در بیشترین درگیری با سازنده خودرو و دولت کجاست؟ سرنوشت برای مشتریان خودرو در ایران چه خواهد بود؟ به عنوان مثال ، ما ماشین را با کیفیتی که سالها مورد انتقاد مشتریان قرار گرفته است ، یا یک ماشین ارزان از تولید کننده خودرو تحویل می دهیم ، که به دلیل از دست دادن ماشین بدتر بود؟ اگر دولت به منافع مصرف کنندگان اینقدر داده است ، چرا وضعیت ماشین در معرض رضایت مشتری قرار نگرفته است؟

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، دستورالعمل های سخت در مورد تولید کنندگان خودرو برای مصرف کننده ملموس نبود ، زیرا آنها همیشه توزیع اجاره متقاضیان خودرو و وام اصلی مصرف کنندگان خودرو بوده اند.

در همین راستا ، یکی از مهمترین انتقادات متخصصان در سازمان درگیری سازمان است. مرجع حفاظت از نظر قانونی موظف است از حقوق مصرف کننده محافظت کند و شرایط تولید کننده را بررسی کند.

اگرچه قبل از انتقال سهام خودرو به بخش خصوصی ، پشتیبانی بیشتر از تولید کننده پشتیبانی می شد ، اما در عمل بیشترین دستورالعمل ها ۱۰۰ ٪ پشتیبانی از مصرف کننده است. نه مصرف کننده واقعی.

در این شرایط ، ایران خمرو به تصمیم اخیر پاسخ داد كه این شركت فقط “سیاست دولت” است و تصمیمات دولت علت اتهامات گران است.

سایه سنگین دولت در اتومبیل

نکته دیگری که نمی توان آن را نادیده گرفت ، روند خصوصی سازی ایران است. از ابتدا ، سهام این خودرو ، وزارت بهداشت مخالفت و مقاومت دنبال شد. از همان زمان ، کارشناسان پیش بینی کردند که چگونه مسیر در روند تولید و قیمت گذاری قرار می گیرد. اکنون موضوع حكم شدید علیه ایران نه تنها یك پرونده حقوقی برای برخی از ناظران است ، بلكه نشانه ای از همان چالش ساختاری بین دولت و تولید كننده خودروهای خصوصی است. حال باید واضح باشد که اگر گروه صنعتی سایپا نیز به او واگذار شود ، باید چالش های دولت را تشخیص دهیم؟ اما ما به رأی به ایران خمرو باز می گردیم.

پس از داوری که در هفت صفحه منتشر شد ، فروشنده گران قیمت ایران مشخص شد. به گفته طاضیر ، افزایش قیمت محصولات آن فقط ۵ ٪ و مازاد آن گران است. در نتیجه ، ایران خدرو به جرم پرداخت دو برابر بیش از ۱ میلیارد دلار محکوم شد.

آدل پیرمومدی ، مدیرعامل ایران خمرو نیز به مدت دو ماه به دو ماه برکناری وی و اعضای هیئت مدیره محکوم شد. البته این صداهای اولیه است و قابل تجدید نظر است. موضوعی که اکنون بر واکنش رسمی ایران متمرکز شده است.

از طرف دیگر ، شرکت ایران Khodro همچنین توضیحی رسمی به بورس و وزارت پشتیبانی ارائه داد و وزارت نشانه گرایی به دلیل اجرای دستورالعمل های قیمت گرامری و ترتیب برخی از محصولات بود. به گفته این شرکت ، “تصمیمات حاکمیتی و نیاز به فروش با قیمت کار” عامل اصلی محکومیت است و ایران فقط یک سیاست دولت بود.

در حین اعلام مجازات ، سازنده خودرو اعلام کرد که وی توسط مقامات قانونی موضوع را دنبال خواهد کرد. اکنون ناظران نگران این هستند که این حکم تأثیر منفی بر روند تولید و عرضه خودرو در هنگام اتمام داشته باشد. در چنین شرایطی ، مصرف کننده نه انتخابی ارزان تر و نه انتخاب بیشتری خریداری می کند. در عوض ، مجبور است هزینه بیشتری برای همان بازار آزاد بپردازد.

یک صنعت خودرو که درگیر در اقتصاد است به جهانیان می گوید که مصرف کنندگان در شرایط فعلی به بیش از هر چیز دیگری احتیاج دارند. شما باید بدانید که چه کسی واقعاً از منافع شما در این درگیری پشتیبانی می کند. آیا آژانس پشتیبانی و پشتیبانی قصد دارد با برخورد با تولید کننده خودرو ، قیمت مصرف کنندگان واقعی را کاهش دهد یا آیا آنها فقط بازار اجاره و گمانه زنی ها را در بازار آزاد افزایش می دهند؟ در غیر این صورت ، مصرف کننده فایده ای نخواهد داشت ، اگرچه احکام سنگین علیه سازنده خودرو صادر می شود.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا