ترندهای روز

نزاع مسلحانه تبهکاران در ملک آباد مشهد 28 زخمی داشت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح ابعاد دیگری از حادثه دلهره آور عاملان شرارت گفت: چند روز پیش به نیروهای انتظامی ناحیه احمدآباد گزارشی مبنی بر تیراندازی خونین توسط عاملان درگیری مسلحانه دریافت شد که به دستور برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه، بشکه های سلاح را به سمت مردم شلیک کردند. به همین دلیل اولین گشت کلانتری بلافاصله راهی میدان لاله شد اما تروریست های خبیث به سمت خودروی پلیس تیراندازی کردند و یکی از ماموران فرجا را به گلوله بستند. این در حالی بود که ۱۹ شهروند و ۸ نفر از طرفین درگیری مسلحانه خونین بر اثر شلیک گلوله های وینچستر و سلاح های دولول کشته شدند.

سرتیپ دوم احمد گردن افزود: در حالی که مردم از ترس به هر طرف فرار می کردند تا از تیراندازی هولناک مردم شرور در امان بمانند، خبر جنایات هولناک آنها برای اعزام نیروهای پشتیبانی روی بی سیم پیچید و از این رو با توجه به اهمیت موضوع. و حساسیت حادثه جمعی از افسران آموزش دیده پلیس اطلاعات و امنیت عمومی مشهد به سرپرستی سرهنگ مهدی کسروی (رئیس پشتیبانی و عملیات پلیس پاوه) به سمت ملک آباد حرکت کردند. طولی نکشید که مجروحان به مراکز درمانی مشهد منتقل شدند و تحقیقات گسترده برای شناسایی عاملان این ترور و تیراندازی خونین آغاز شد و با بررسی دوربین های مداربسته مشخص شد که درگیری هولناک مذکور تنها بوده است. ناشی از ادعای مزاحمت برای یک دختر جوان. .

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به رصد اطلاعاتی و استفاده از توان پلیس برای ایجاد احساس امنیت در مردم، تصریح کرد: با صدور دستور ویژه از سوی سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برخورد مقتدرانه با عوامل در خصوص ناامنی و اخلال در نظم و امنیت عمومی بلافاصله گروه اقدام پلیس اطلاعات و امنیت عمومی وارد عمل شده و در کمتر از ۲۴ ساعت ۱۸ نفر از متهمان شرارت و ایجاد رعب و وحشت را در چندین عملیات غافلگیرانه در نقاط مختلف شهر مشهد به دام انداختند. یکی دیگر از آنها نیز در منطقه ملاک آباد دستگیر شد.

سرتیپ دوم پاسدار همچنین درباره چگونگی شروع درگیری مسلحانه یاد شده افزود: بررسی های اولیه نشان داد وقتی ادعای ایجاد مزاحمت برای مرد جوانی به نام «علیرضا ـ دبلیو» به دختری از طرف مقابل اعلام شد، دو نفر از آنها به طرف مقابل آمدند. او با شمشیرها و قمه های ترسناک مرد جوان حمله می کند و او را داخل یک خواربارفروشی می گذارد، هدف ضربات وحشتناک شمشیر. دقایقی بعد با انتقال جسد مجروح این جوان به بیمارستان، یکی از بستگان نزدیک پسر که متوجه ماجرا شده بود با جمعی از بستگان وی تماس گرفت. به این ترتیب که با حضور تعدادی از طرفین مخالف، درگیری مسلحانه خونین آغاز می شود که آنها به سوی شهروندانی که برای ایجاد رعب و وحشت در اطراف محل درگیری (میدان لاله) تجمع کرده بودند تیراندازی می کنند و گروهی از آنها نیز با خشونت به اطراف می دویدند. ترس

سردار احمد گردانی با تاکید بر اینکه در این درگیری مسلحانه ۱۹ شهروند بی گناه و ۸ نفر از طرفین درگیری تیرباران شده اند، خاطرنشان کرد: دستگیری تمامی عاملان شرارت و اوباش در کمتر از ۲۴ ساعت نشان می دهد که پلیس در برخورد با این جنایت ها او ردای اقتدار را با «تهدید امنیتی» بر تن می کند تا «سایه های این اقتدار» را برای معتقدان به امنیت نشان دهد، چرا که «امنیت و آرامش» مردم وظیفه ذاتی پلیس و خادمان سبزپوش آنهاست. در نیروی انتظامی

وی بیان کرد: در این عملیات گسترده که با دستور قاطع قاضی فرهمند نیا (قاضی شعبه ۲۰۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) همراه بود، ۳ قبضه سلاح شکاری وینچستر و دووال و ۵ فروشگاه که عاملان شرارت بودند نیز کشف شد. از آن مکان ها برای ایجاد رعب و درگیری استفاده کرد. آنها نیز به دستور مقام قضایی پلمپ شده بودند. جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی که مسئولیت فرماندهی انتظامی کلانشهر مشهد را نیز بر عهده دارد، با قدردانی از حمایت های بی دریغ دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی برای برخورد قاطع با متخلفان و مخلان نظم و امنیت تاکید کرد: در این درگیری خونین دو انگشت یکی از عاملان درگیری بر اثر اصابت شمشیر قطع شد و یکی از ماموران پلیس نیز که از ناحیه چشم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود در مرکز درمانی بستری است. وی افزود: این در حالی بود که خودروی فرمانده لشکر احمدآباد نیز بر اثر اصابت گلوله منهدم شد، اما مردم مطمئن باشند که با حمایت ویژه قضایی از عوامل شیطان و ناامنی عبرت گرفته و به زودی مجازات خواهند شد. . قانون طعم جنایات آنها را خواهد چشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا