فناوری

نزول سریالی شاخص بورس | اقتصاد24

مروری بر آنچه در سال های اخیر رخ داده است

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران مرداد در سال ۲۰۱۸ و در پی جهش قیمتی پنج ماهه اول سال، توانست برای اولین بار در تاریخ خود سطح ۲ میلیون واحد را فتح کند اما شاخص اصلی بورس است. بازار چند صباحی بالاتر از سطح دو میلیون واحدی دوام نیاورد. ۲۹ مرداد همان سال افت تاریخی قیمت در تالار شیشه ای آغاز شد. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سی و یکم مرداد در سال ۱۳۹۷ سطح روانی و مهم ۲ میلیون واحدی را از دست داد و تلاش شاخص مذکور برای بازیابی سطح مذکور طی ۶۲۷ روز معاملاتی و در نهایت در روز ششم به طول انجامید. فروردین در این ماه پس از ۳۱ ماه بورس اصلی توانست محدوده دو میلیون واحدی را بازیابی کند. روند پیشرفت شاخص اصلی بورس در بالاتر از سطح دو میلیون واحد ادامه یافت و شاخص کل به عدد ۱۶ رسید. اردیبهشت تا به سطح ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار واحد برسد.


بیشتر بخوانید: زمان واریز سود مرحله دوم حقوق صاحبان سهام مشخص شد.


افت قیمت ها در تالار شیشه ای باعث شد شاخص کل در پایان تیرماه سال جاری دوباره در آستانه ریزش قرار گیرد. در ۱۴ تیرماه، شاخص کل یک بار سطح ۲ میلیون واحدی را از دست داد، اما بار دیگر به بالای این سطح بازگشت و در ۳۱ تیرماه برای دومین بار در سال جاری سطح دو میلیون واحدی را از دست داد. سریال تکراری برنامه اصلی تالار شیشه ای در دو شبکه با دو میلیون واحد و یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد و شاخص کل برای سومین بار در سال جاری و در ۱۶ ادامه یافت. مرداد ماه از سطح مذکور خارج شد. کاهش شاخص کل در کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی چندان دوام نیاورد و شاخص دوباره کانال دو میلیون واحدی را به دست آورد. معاملات باعث شاخص در پنجم شهریور یک بار دیگر به محدوده دو میلیون واحد عقب نشینی کرد.

تداوم شاخص کل بالای ۲ میلیون واحد تا ابتدا آبان ماه ادامه داشت، اما هنوز در آغاز بود آبان شاخص مذکور سطح ۲ میلیون واحدی را از دست داد و در کمال تعجب خریداران به صحنه معاملات هجوم آوردند. باعث شد دوباره شاخص مذکور به بالای سطح ۲ میلیون واحد برسد. از آن زمان تاکنون شاخص کل بین کانال ۲ میلیون و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در نوسان بوده و هیچ محرکی برای رونق بازار وجود نداشته و عامل منفی خاصی که باعث افزایش قیمت شده باشد وجود نداشته است. خیلی رها کردن

در بورس تهران تاثیر بر افکار عمومی با توجه به آغاز فصل پاییز مرداد ماه سال ۲۰۱۸ به ویژه با توجه به اینکه اکثر مردم در چرخه پایانی شکوفایی قرار داشتند، باعث ایجاد نوعی بی میلی و بدگمانی عمومی نسبت به امکان شده است. برقراری مجدد رونق پایدار در این بازار. که احتمالا در کوتاه مدت بازار سهام و سرمایه گذاران حرفه ای را ترک نخواهد کرد. در هر صورت می توان نتیجه گرفت که بورس پس از فعل و انفعالاتی که در سال ۱۳۹۷ رخ داد و همچنین افت قیمت در تالار شیشه ای در اردیبهشت در این ماه مشکل بی اعتمادی وجود دارد و سرمایه واقعی از این موضوع دوری می کند. به جریان معاملات سهام اعتماد کنید.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا