فرهنگ و هنر

نشریه اسکرین دیلی: «پیر پسر» یک اثر میخکوب کننده است :: افق میهن

مجله Screen Daily پس از دریافت جایزه بزرگ جشنواره روتردام ، توسط Arsi Barahani ، توسط Arsi Barahani نوشته و کارگردانی کرد و آن را به عنوان یک اثر ویژه نامید.

به گزارش ناجوا نیوز ، “برنده بهترین جشنواره فیلم روتردام تصویری از ایران است که بندرت روی صفحه نمایش دیده می شود.

دو برادر میانی تحت سلطه پدر شیطان خود -به ناچار در خانه ای زندگی می کنند که در گذشته یک خانه راحت و مجلل بوده است ، اما اکنون یک خانه جمع و جور است.

پسران در نهایت در تلاشند پدر را ترغیب به فروش خانه کنند ، اما در عوض او طبقه فوقانی خانه را به یک زن مطلقه کاریزماتیک اجاره می کند. او حتی قصد دارد با این زن بشناسد و ازدواج کند ، اما حضور این زن تحرک شدیدی در زنجیره فیلم ایجاد می کند. حسادت شناور بین اعضای خانه ادامه دارد که در نهایت خانواده را از بین می برد.

کشش حماسی خانگی از خون کثیف و مرد بد. این فیلم با پیشینه واضح از وضعیت ناگوار روسپی های معتاد خیابانی و نشان دادن وضعیت مخرب قربانیان شوونیسم افراطی ، تصویری از ایران را نشان می دهد که بندرت دیده می شود.

ما ممکن است نشانه هایی از اینها را در فیلم Sacred Spider توسط علی عباسکی مشاهده کنیم ، که همچنین از رویدادی الهام گرفته شده است که براساس داستان یک داستان واقعی است که داستان یک قاتل زنجیره ای است.

سناریویی که برای فیلم Spider -ibrahim Irajzad نوشته شده است. برنده بهترین جشنواره فیلم.

“پسر پیر” زین باید نامی بسیار مهم برای برنامه ریزان جشنواره برای پخش کنندگان و شبکه های کانال باشد.

“پیر پسر” اولین فیلم براهنی ، “پل خواب” (۱) را بر اساس تصور آزادی “جرم و مجازات” توسط “جنایت و مجازات” داستایسکی توسط الهام داستایوسکی از ادبیات روسیه به ارمغان می آورد.

در اوایل فیلم صحنه ای وجود دارد که در آن یکی از برادران علی گیت (حامد بهاد) را می بینیم که در یک کتابفروشی کار می کند. در همان صحنه ، کتاب برادران کراماازوف داستایوسکی به وضوح و تأکید شده است ، در عین حال یکی از منابع اصلی داستایسکی است. با حفظ فیلم ، او در نوشتن مکالمات اقناعی و قابل فهم استعدادی دارد که ممکن است در اولین بار در سطح مکالمه یا حتی مکالمات معمولی و بی اهمیت به نظر برسد ، اما در واقع آنها زخم های عمیق و درونی دهه های زندگی را نشان می دهند.

بازی های یک نفره و اجراهای عالی به همان اندازه مهم هستند. لیلا هاتامی (که قبلاً به دلیل “جدایی نادر از سیمین” Asghar Farhadi شناخته شده بود) در نقش زن مطلقه حضور مغناطیسی دارد. نگاه جذاب او هر مردی را در جای خود متوقف می کند. جای تعجب نیست که نه تنها پدر قدیمی غلام (حسن پورهرازی) بلکه پسر بزرگتر او ، علی ، هر دو تحت تأثیر امواج شدید ساطع شده توسط این زن قرار دارند. بهداد نقش علی را در قالب مردی ایفا می کند که طبیعت و فضیلت او نه تنها او را به طرز مضحکی تحت فشار پدرش قرار داده است و نیمی از نو (محمد ولی زادگان) ، که در آژانس املاک و مستغلات فعالیت می کند. در عوض ، علی در مقابل هر مرد آلفا دیگری است که به دنبال نمایش در محیط اطراف است. روح علی ممکن است زیبا باشد ، اما او در داخل شکسته است.
رضا عصبی است ، او نامناسب است و زود واکنش نشان می دهد ، اما متولد شده کمتر پایدار است. اگرچه او دائماً در مورد قتل پدرش خواب می دید ، اما او نیز رشوه خواری را برای گرفتن تلفن جدید به عنوان هدیه در بحث پدرش می گیرد ، اما قلب تاریک و سیاه پورسی شیرازی یک نقش بازی باشکوه است. او به سختی قدم می زند که گویی موجودی است که تازه از خواب زمستانی بلند شده است.

دست های بزرگ با قدرت خرد کننده آن برای صدمه زدن به دیگران طراحی شده اند. او مواد مخدر و دعوا را در یک اتاق زیرزمین پر از معتادان به مواد مخدر مصرف می کند. روی پوست روغنی او ، لایه ای از عرق اعتیاد دائماً انتخاب می شود.

او یکی از آن دسته از افرادی است که ترجیح می دهد همه چیز و همه را نابود کند اما هرگز شکست را نمی پذیرد.
انتخاب مکان ها و مکان ها ، به ویژه خانه اصلی ، که همه آنها بسیار فاصله دارند ، به همراه طراحی صحنه ، لایه هایی ایجاد کرده اند که به درک تاریخ تاریک نقاشی های زیبای این خانواده (از مردسالارهای قاتل تاریخ) کمک می کند ، هنگامی که ساختمان پر از عتیقه و فرهنگ بود ، اما اکنون دوربین روی انگشت.

وی تأکید می کند که فشار افزایش تنش در خانه اصلی ، همراه با انواع سیگار و کارتن ، لحظه ای گرم و داغ تر است ، بنابراین در پایان فیلم ساخته می شود که منجر به قتل و جنایت و پایان وحشیانه و خونین می شود. “
تهیه کنندگان این فیلم باباک حمیدیان و حنیف سارواری هستند و این فیلم توسط این فیلم پخش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا