اخبار بورس

نشست خبری عرضه اولیه شرکت بیمه ایران معین برگزار شد/ افزایش سرمایه “معین” به ۲ هزار میلیارد تومان؛ به زودی

امروز برگزار شد؛

مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین گفت: در آینده نزدیک افزایش سرمایه از ۱۲۵۰ میلیارد تومان به ۲ میلیارد تومان افزایش می یابد. بخشی از این افزایش سرمایه ۱۷۰ میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران عمده و مابقی از منابع دیگر امکان پذیر خواهد بود.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلاولین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت بیمه اتکایی ایران معین در فرابورس برگزار شد.

اعظم هنردوست مدیرعامل شرکت بیمه ایران معین در این جلسه اظهار داشت: شرکت بیمه معین ایران در سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۴۰۰ مجوز اتکایی را از بیمه مرکزی دریافت کرد.
وی ادامه داد: این شرکت با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی تاسیس و در سال ۱۴۰۰ در بازار دوم بورس اوراق بهادار قرار گرفت.
هنردوست افزود: در سال ۱۴۰۱ سرمایه شرکت بیمه ایران معین از ۸۰۹ میلیارد تومان به ۱۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت که از نظر سرمایه ثبت شده بزرگترین شرکت بیمه اتکایی داخلی محسوب می شود.

مدیرعامل این شرکت بیمه تصریح کرد: بیمه ایران با ۹۵ درصد سهام بزرگترین سهامدار شرکت است. پس از آن شرکت توسعه تجارت صبا یکی دیگر از سهامداران شرکت بیمه معین ایران است.
هنردوست در ادامه توضیح داد: در حال حاضر با شرکت های هواپیمایی مانند کاسپین، ایران ایرتور، ماهان و آسمان و همچنین شرکت های پتروشیمی، شرکت های معدنی مانند گل گهر و چادرملو و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همکاری داریم.
وی افزود: در آینده نزدیک افزایش سرمایه از ۱۲۵۰ میلیارد تومان به ۲ میلیارد تومان افزایش می یابد. بخشی از این افزایش سرمایه ۱۷۰ میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران عمده و مابقی از منابع دیگر امکان پذیر خواهد بود.

هنردوست در خصوص حجم عرضه سهام این شرکت گفت: در روز عرضه اولیه سهام شرکت ۱۵ درصد خواهد بود. ۱۰٪ اضافی به بازاریاب منتقل می شود. قیمت پایه سهام در روز عرضه اولیه ۲۴۲۲ ریال است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا