فرهنگ و هنر

نشست خبری پروین + تصاویری از بازیگران :: ایران تحلیل

نشست خبری فیلم سینمایی «پروین» با موضوع زندگی پروین اعتصامی پایان ششمین روز جشنواره فیلم فجر بود.

به گزارش ایران تحلیل، صبح چهارشنبه ۱۸ بهمن نشست خبری فیلم سینمایی «پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا پس از اکران این فیلم با حضور عوامل اصلی در سینما رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست ورزی درباره اینکه چطور تصمیم گرفت درباره یکی از افراد مشهور فیلم بسازد صحبت کرد. وی بیان کرد: موضوع برای اولین بار حدود ۱۳ سال پیش در ذهن من شکل گرفت و از آنجایی که علاقه مند به فعالیت در حوزه لوکس هستم، این پروژه را شروع کردم.
مارال بنی آدم بازیگر نقش پروین اعتصامی با قدردانی از شریفی نیا و ورزی گفت: بازی در نقش خانم پروین اعتصامی برای من نعمت بزرگی بود و بیشترین شانس هنری را داشتم. من با اجازه آنها این کار را انجام دادم و سر مزارشان رفتم و از آنها اجازه گرفتم. امیدوارم تونسته باشم به خوبی از پسش بر بیام و امیدوارم سینمای ایران از زندگینامه این سلبریتی ها بیشتر بهره ببره چون می تونن راه درست زندگی رو به ما نشون بدن و زن ها هم برابر بودنشون رو ثابت کنن.

وی افزود: زمانی که قرار بود به پروژه اضافه شوم، فقط ۱۰ روز فرصت داشتم که ۲۴ ساعت شبانه روز پادکست خانم اعتصامی را گوش می کردم یا از طریق یکی از دوستانم نامه ایشان را به یکی از دوستان نزدیک خانم می خواندم. پروین اعتصامی، و همه اینها در حد دانش من است

وی در خصوص اینکه آیا پیش بینی ای برای کسب این جایزه دارد یا خیر، گفت: جایزه سیمرغ رقابت جذابی است اما امیدوارم فردی که شایسته آن است جایزه بگیرد. البته پدر و مادرم چند شب پیش این فیلم را دیدند و گفتند از انتخاب این نقش عالی از من خوشحال شدند و این پاداش من بود.

آزیتا حاجیان ایفای نقش مادر پروین اعتصامی را به عنوان یک شاعر زن خاص مایه افتخار دانست و درباره منابع شناختی مادر پروین گفت: منابع زیادی از این شخصیت وجود نداشت. می دانستیم که اسمش اختر است و نویسنده است و بقیه چیزها بر اساس ویژگی های مادرانه آمده است.

محمدرضا شهبانی که پیش از این در فیلم «درخت گلابی» ایفای نقش کرده و در سال های اخیر به کار فیلم کوتاه و تدریس مشغول بوده است، گفت: خوشحالم که بعد از ۲۶ سال دوباره آقای شریفی نیا به سراغ من آمدند و در این فیلم بازی کردند. ، که هم مجلل و هم سرگرم کننده است، افتخار کردم.

بهزاد عبدی آهنگساز در بخشی از این نشست گفت: این دومین تجربه همکاری من با آقایان شریفی نیا و ورزی بود. به خاطر داستانی که روی اکران اتفاق می افتد، کار را خیلی دوست دارم و از کارم راضی هستم. اگر اتفاقی برای مجموعه می افتاد سعی می کردم صدای دوستانم را هم بشنوم.

در این دیدار سید حسین علوی – کارگردان کاخ سعد آباد – که قطعاتی از فیلم را در این مجموعه تاریخی ساخته است به عنوان خواننده تیتراژ پایانی حضور داشت و درباره سوابق خوانندگی خود گفت که سال هاست خوانندگی می کند.

محمدرضا ورزی در بخشی دیگر درباره انتخاب بازیگر نقش پدر پروین توضیح داد: آقای شریفی نیا انتخاب من بود در حالی که نظر متفاوتی درباره این نقش داشت.

وی همچنین درباره چرایی نرفتنش به خانه پروین در پارک شهر گفت: خانه ای را انتخاب کردیم که گجری و در شأن خانواده اعتصامی باشد.

شریفی نیا در پایان این نشست با بیان اینکه ترجیح می دهم بازیگران دیگر درباره شباهت او به پدر پروین صحبت کنند، گفت: آنها دیگر در دنیا دنبال شباهت نیستند و البته من خودم دوست نداشتم این نقش را بازی کنم. ” پروین خلق شد و از این به بعد پروین را در نقش خانم مارال بنی آدم می بینم.

وی خاطرنشان کرد: درباره عکسی که منتشر شده است که تصویر پدر پروین را در سن ۲۲ سالگی نشان می دهد و این تنها عکسی است که از او موجود است، جنجال به پا کرده است اما واقعیت این است که من به همین اندازه لاغر بودم. و لاغر در آن سن

آزیتا حاجیان در این بخش گفت: در این باره شهادت می‌دهم زیرا در ۲۲ سالگی با او آشنا شدم.

شریفی نیا درباره جایگاه پروین اعتصامی نیز گفت: پروین تنها زنی است که در این جامعه به حق خود رسیده است.

ورزی در این دیدار از ضرغامی (وزیر میراث فرهنگی و گردشگری)، اسماعیلی (وزیر ارشاد) و مجید زین العابدین (مدیر بنیاد سینمایی فارابی) تشکر ویژه کرد.

حضور شریفی نیا، آزیتا حاجیان و دخترشان ملیکا شریفی نیا در این برنامه سوژه عکاسان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا