اخبار اقتصاد ایران

نشست مشترک هیات اقتصادی آستراخان و گیلان؛ توافق اولیه روی تجارت مواد غذایی و محصولات کشاورزی

حسین محمدیان اظهار داشت: امروز در غرفه ۳۱ نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور (Expo2024) برای پیگیری موارد مطرح شده در سفر و وبینار هفته گذشته در خدمت مردم عزیز آستاراخان روسیه بودیم.

ایران تحلیل، نشست مشترک هیئت اقتصادی آستاراخان روسیه و استانداری گیلان روز شنبه در حاشیه نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور (اکسپو۲۰۲۴) در غرفه ویژه استان گیلان برگزار شد.

این نشست با حضور هیئت اقتصادی روسیه شامل وزیر صنعت و انرژی، وزیر کشاورزی و اتاق بازرگانی و نماینده وزارت اقتصاد روسیه به ریاست حسین محمدیان سرپرست معاونت اقتصادی روسیه برگزار شد. امور هماهنگی استانداری گیلان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در حاشیه این دیدار با اشاره به سفر دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان به همراه هیاتی از آستاراخان روسیه و داغستان مسکو گفت: : به منظور پیگیری مسائل این سفر و تحقق تفاهمات اولیه دو طرف، هفته گذشته نشستی با هیئت آستاراخان به صورت وبینار با رئیس دولت آستاراخان و هیئت مربوطه برگزار شد. .

حسین محمدیان اظهار داشت: امروز در غرفه ۳۱ نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور (Expo2024) برای پیگیری موارد مطرح شده در سفر و وبینار هفته گذشته در خدمت مردم عزیز آستاراخان روسیه بودیم.

وی گفت: حمل و نقل، موضوعات مربوط به سرمایه گذاری بازرگانان دو طرف و واردات و صادرات به ویژه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی گیلان که (حدود ۲۰ محصول رتبه یک تا پنج محصول داریم) مورد بحث و بررسی قرار گرفت. “

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان افزود: در این جلسه در خصوص واردات روغن، حبوبات و گوشت به توافقات اولیه رسیدم تا تجار ما هر چه زودتر این موضوع را سامان دهند تا با این ارتباطات بتوانیم مشکلات را حل کنیم. مشکلات دو کشور در زمینه تجاری و صادرات را اصلاح کنید.

وزیر صنعت و انرژی آستاراخان روسیه ضمن قدردانی از سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: ابتدا از آقای محمدیان که ما را پذیرفتند و همچنین از استاندار محترم تشکر می کنم. گیلان به خاطر زحماتش.

ایلیا ولینسکی با اشاره به همکاری استان گیلان و آستاراخان روسیه در زمینه های مختلف افزود: در جلسه امروز در خصوص صادرات و واردات محصولات کشاورزی، حمل و نقل و همکاری مناطق ویژه اقتصادی و آزاد دو طرف بحث و تبادل نظر شد. چشم اندازهای خوب بسیاری برای افزایش مبادلات تجاری بین دو طرف وجود دارد.

وی با اشاره به روابط نزدیک گیلان و آستاراخان روسیه گفت: چشم انداز بسیار خوبی برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو طرف وجود دارد و امیدوارم با این مذاکرات و همکاری ها حجم مبادلات تجاری گیلان افزایش یابد. و آستاراخان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا