اخبار اقتصاد ایران

نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در جایگاه‌های سوخت در آینده | حدود ۶۰ هزار نازل نیازمند تغییرات سخت‌افزاری هستند

مدیرعامل شرکت ملی توزیع محصولات نفتی ایرانی اعلام کرد

مدیر شرکت توزیع محصولات نفتی ملی ایران گفت: یکی از برنامه های این شرکت نصب دوربین های پلاک در ایستگاه های سوخت برای سوخت گیری از طریق پلاک است.

در یادداشت ۲ قانون بودجه سال ، وزارت نفت موظف است از طریق شرکت تابعه و با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، سهمیه سوخت را از کارت هوشمند به کارت بانکی مالک اجازه دهد.

مدیر شرکت توزیع محصولات نفتی ملی ایران افزود: مقاله زیر تأکید می کند که وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه داری کل کشور با همکاری وزارت نفت و بانک مرکزی باید آئین نامه اجرایی این پروژه را طی دو ماه ، از ابتدای سال تا پایان سال اجرا کند. اردبههت ویرایش و تأیید شده توسط کابینه.

ویس کارامی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۵ سال از معماری و راه اندازی سیستم سوخت هوشمند گذشته است ، لازم است نرم افزار و سخت افزار را در بخش نرم افزار و سخت افزار به روز کنید. همچنین ، یک شبکه بانکی باید برای انتقال سهمیه سوخت از کارت هوشمند سوخت به کارت بانکی صاحب خودرو به سیستم سوخت هوشمند متصل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع ملی محصولات نفتی ایرانی اظهار داشت: در این زمینه ، به روزرسانی سیستم سوخت هوشمند در دو بخش سخت افزار و نرم افزار ضروری است که قبلاً به روز شده است.

ویس کارامی تأکید کرد: هر مدل و معماری انتخاب شده برای اجرای این پروژه باید کاملاً رعایت شود. بنابراین ، همکاری کامل با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و امنیت این دو شبکه ضروری است ، زیرا سوخت گیری در کشور باید پایدار و بدون وقفه باشد. بنابراین ، هر طرحی که به مرحله اجرای آن برسد ، باید مصوبات امنیتی لازم را بدست آورد.

وی افزود: در ایستگاه های سوخت ، بخشی از بنزین از طریق کارت سوخت خودرو و قسمت دیگر با کارت های رایگان تهیه می شود. در حال حاضر ، ۵ ٪ از عرضه روزانه بنزین از طریق کارتهای اضطراری انجام می شود ، اما مشخص نیست چه کسی از این کارت ها استفاده می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع ملی محصولات نفتی ایران گفت: برنامه دیگری از این شرکت نصب دوربین های پلاک در ایستگاه های سوخت برای سوخت گیری از طریق پلاک است. پس از دریافت مصوبات امنیتی لازم ، این پروژه در یک موقعیت کوچک و همچنین توسط یک وسیله نقلیه بنزین متحرک در تهران اجرا می شود.

به گفته ویس کارامی ، در حال حاضر حدود ۶۰۰۰ نازل در سراسر کشور برای اجرای این پروژه به تغییرات سخت افزاری احتیاج دارند که باید توسط دولت انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع محصولات نفتی ملی ایرانی تأکید کرد: با اجرای این پروژه ، سهمیه سوخت تغییر نخواهد کرد. ما موظفیم طبق برنامه اعلام شده و از ابتدا قانون را اجرا کنیم مرداد ما وارد مرحله اجرایی خواهیم شد. در این مرحله ، ما همزمان از هر دو سیستم قدیمی و جدید برای گسترش کامل سیستم جدید استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: “چهار پرداخت در مورد نحوه پرداخت سوخت وجود دارد که یکی از آنها از طریق برنامه تلفن همراه خواهد بود.” مردم در نظر دارند که سوخت گیری هنوز در زمینه سیستم هوشمند فعلی است.

حامد همچنین گفت: “سیستم سوخت هوشمند برای سال ۲ این است که در جهان بود. به طور کلی ، با پیشرفت فناوری ، سیستم باید به روز شود و نقاط ضعف آن مانند فرسودگی تجهیزات و غیره”.

وی گفت: “به طور کلی ، مشکلاتی مانند قرار دادن کارت سوخت در ایستگاه ها ، صدور کارت سوخت و مسئله مهاجرت سوخت نیز از این قاعده مستثنی نیست و تمام مشکلات مطرح شده برطرف می شود.”

هدف از این پروژه سوخت گیری شفافیت بود ، و افزود: ۲ میلیون لیتر کارت سوخت گیری در سراسر کشور سوخت گیری می کند و ما اشرافیت نداریم ، اما اگر این طرح اجرا شود ، به راحتی مشاهده می شود و پیگیری می شود. ما همچنین می خواهیم در وهله اول از انتقال سهمیه کارت سوخت به کارت بانکی شفاف شویم و از کارتهای قاچاق مهاجر و سوخت جلوگیری کنیم.

مالک شریفتی نیاسر ، عضو کمیسیون انرژی ، گفت: “این پروژه طبق قانون در نظر گرفته می شود و سال آینده اجرا می شود و روش های مختلف اجرای این جمله قابل پیش بینی است و مجتمع های فرعی دولت باید به اشکال آزمایشی اجرا شود.”

وی گفت: سوخت گیری با این روش سوخت گیری یک مرحله ای به گونه ای خواهد بود که کارت سوخت امروز با کارت عابر پیاده بانک بازپرداخت می شود و سوخت گیری مجدد به تأخیر می افتد.

شریفی نیاسر گفت: در بعضی موارد ، عدم وجود کارت سوخت برای صاحب خودرو مانع از سوخت گیری آنها می شود ، اما با اجرای این طرح ، از کارت سوخت و قاچاق سوخت در کشور به ویژه در شهرهای مرزی جلوگیری می شود.

به گفته یکی از اعضای کمیسیون Majlis ، تنها ۶۰۰۰ کارت سوخت در بندر عباس در سال ۲ کشف شد که برای سایر اتومبیل ها و در شهرهای مختلف بود. در این طرح ، قیمت و سهمیه فقط کارت فیزیک را تغییر نمی دهد و سهمیه به حساب بانکی بانک اختصاص می یابد.

شریفتی نیاسر افزود: “این پروژه تا پایان ماه ژوئیه سال آینده اجرا می شود تا سیستم قبلی از بین نرود.”

Nakhaei ، عضو کمیسیون انرژی مجلس ، گفت که مهاجرت کارت های سوخت ، که یک اقدام غیرقانونی است ، هنوز هم ادامه دارد. با این حال ، اجرای این طرح نه تنها این مشکل را حل می کند بلکه آن را تشدید می کند.

در پایان برنامه ، رضا نواز ، سخنگوی ایستگاه های سوخت این کشور ، گفت: “ساختار توزیع سوخت قدیمی است و باید تغییر کند و به جای استفاده از کارت سوخت ، یارانه ها را می توان از طریق کارت بانکی به صاحبان خودرو اختصاص داد ، مشروط بر اینکه در چند مرحله و یک چارچوب خاص با برنامه انجام شود.

وی افزود: “اما مزایا و مضرات این پروژه باید اندازه گیری شود. اگر یک برنامه پیچیدگی و اجرای آن را نداشته باشد ، مؤثر نخواهد بود ، ما نمی خواهیم مردم را تحت فشار قرار دهیم ، اگر این برنامه ها اجرا شوند ، باید نظرات تخصصی دارندگان سوخت نیز بدست آید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا