اخبار اقتصاد ایران

نصب 8 هزار 700 عدد كنتور هوشمند از ابتدای سال تا كنون

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از نصب ۸ هزار و ۷۰۰ کنتور هوشمند خبر داد.

افق میهن مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از نصب ۸۷۰۰ کنتور هوشمند با هدف دید، بسترسازی برای اصلاح الگوی مصرف و امکان اعمال مدیریت بار توسط اپراتور شبکه در حالت عادی و عادی خبر داد. شرایط اضطراری

صادقی بیان کرد: برای تامین برق پایدار حرکت به سمت مدیریت بار شبکه غیرقابل انکار است، از این رو توسعه دید و کنترل پذیری از طریق توسعه دستگاه های اندازه گیری هوشمند یکی از مهمترین ابزارهای اجرای طرح های مدیریت مصرف است که تاکنون انجام شده است. در دستور کار صنعت برق در چند سال گذشته. و هم اکنون با سرعت بیشتری در استان گیلان در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان افزود: با کنترل از راه دور مشترکان، امکان اعمال محدودیت بار برای مشترکان پرمصرف در زمان اوج مصرف فراهم می شود که می تواند به پایداری شبکه و عدم قطعی برق کمک زیادی کند. سایر مشترکین، به ویژه مشترکین خانگی.

وی تاکید کرد: با هوشمندسازی کنتورهای مشترکان برق این استان گام موثر و بزرگی در مدیریت بار شبکه برداریم و با اجرای این طرح علاوه بر کاهش چشمگیر تلفات شبکه توزیع برق بار شبکه نیز به صورت هوشمند کنترل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیان کرد: صرفه جویی در مصرف انرژی مصرف کنندگان، کاهش خاموشی ها، تجهیز مشترک به کنتورهای خوانا از راه دور و امکان اجرای طرح پاسخگویی به بار از دیگر مزایای هوشمندسازی شبکه برق است.

صادقی افزود: مشترکان با نصب کنتورهای هوشمند می توانند هر لحظه میزان مصرف خود را بررسی و از آن مطلع شوند و به مدیریت بار شبکه این شرکت کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح و توسعه سامانه هوشمند شبکه برق با استقرار قرائت از راه دور با اولویت کنتورهای تقاضا برای کلیه مشترکین اعم از ولتاژ اولیه و ثانویه، قرار گرفت. در دستور کار شرکت های توزیع است که تاکنون ۴۳ هزار و ۱۳۱ مشترک در کل استان دارد. این شرکت با تعرفه های کشاورزی، صنعتی، عمومی، خانگی و تجاری مجهز به کنتور هوشمند می باشد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: برنامه جامع و کاملی در این زمینه تدارک دیده شده که بر اساس آن تا پایان سال ۸ هزار کنتور هوشمند دیگر برای مشترکان استان نصب و راه اندازی می شود.

صادقی در پایان گفت: به زودی مرکز مانیتورینگ در ساختمان ستادی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان راه اندازی می شود و مهم ترین دستاورد این مرکز رصد طرح های پاسخگویی به بار در ایام پیک سال است. ، و مصرف مشتریان پرتقاضا و مشتریان پرمصرف را می توان به صورت آنلاین مشاهده کرد. مانیتورینگ عادی و کسب اطلاعات دقیق و لحظه ای از آنها به منظور انجام دستورات قطع و وصل و تنظیمات کنتور از راه دور در صورت نیاز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا