ترندهای روز

نطق رسایی صدای اعتراض اصولگرایان را درآورد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

روزنامه اصول گرایی جوان در مطلبی به انتقاد از سخنان افتتاحیه حمید رسایی در مجلس دوازدهم پرداخت.

این روزنامه نوشت:

تریبون شورای اسلامی دیروز به دفاع از قانون شکنانی تبدیل شد که با حکم قضایی و اجرای حکم قطعی حبس خود راهی زندان شده اند.

شاید تصور شود که این دفاع توسط اصلاح طلبان مجلس انجام شده است که غالباً احکام دستگاه قضایی را به چالش می کشند و از رأی دادگاه تبعیت نمی کنند، اما این بار اعتراض طیف تندروهایی است که مجلس قبلی را مد نظر داشتند. غیرانقلابی و منفعل و مدعی پیروزی در افق میهنات اخیر مجلس مدعی پیروزی انقلابیون واقعی بود.

حمید رسایی نماینده مجلس دوازدهم در جریان بررسی گزارش وزیر جهاد کشاورزی از اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی با انتقاد از قوه قضائیه تلویحا قوه قضاییه را متهم به دخالت در قانون اساسی کرد. افق میهنات: “این روزها از تبلیغات افق میهناتی شروع شد. چند فعال مجازی به طور همزمان دستگیر شدند و چند نفر احضار شدند و همه آنها در یک چیز مشترک هستند: آنها منتقد یک نفر بودند. سوال اینجاست که آیا آنها یک نفر داشتند. چرا زودتر دستگیر نشدند تیر نرفتند؟ چرا این افراد قبل از شروع تبلیغات افق میهنات ریاست جمهوری بازداشت یا برخی احضار شدند؟

به نظر می رسد منظور رسایی از احضار علی اکبر رائفی پور و اجرای حکم قطعی حبس برای صبا آذرپیک و یاشار سلطانی به اتهام نشر اکاذیب است که دو روز پیش انجام شده است و منظور وی «یک نفر» محمد است. باقر قالیباف. چرا که رسایی در توییتر در واکنش به این اقدامات دستگاه قضایی این قوه را متهم کرد که برای رئیس جمهور شدن قالیباف تلاش می کند!

البته با تعبیر گسترده اصل ۸۶ قانون اساسی و مصونیت قضایی نمایندگان مجلس، طبیعتاً هیچکس کاری به ایجاد شبهات ندارد، اما از دستگاه قضایی انتظار می رود اتهامات دخالت در افق میهنات ریاست جمهوری رفع شود.

وی در ادعای دیگری علیه قوه قضائیه یا نهادهای امنیتی گفت که «به برخی دیگر گفته اند که اگر در مورد چیزی صحبت نکنید، ما با شما کاری نداریم». طبیعتا این ادعای بزرگی است و نیاز به اثبات یا رد دارد و بدتر از آن نه در صفحات مجازی که از تریبون رسمی شورای اسلامی بیان می شود.

رسایی از تعبیر بستن دهان ها برای اقدامات قوه قضائیه استفاده کرد و گفت: آیا با بستن دهان ها حاشیه امنی ایجاد می کند، خیر. فوراً رایج شده است که اگر کسی سؤالی بپرسد، می گویند گل نریزید، در حالی که این موضوع به معنای گل و لای پرتاب نیست و باید جامعه آن را زیر سوال ببرد با بستن دهانت.”

بسیاری از توده های مذهبی با هدایت برخی از تریبون ها و مداحان معروف مذهبی به افرادی مانند حمید رسایی رای دادند که مدافع نظام و انقلاب اسلامی در مجلس باشد و قطعاً هرگز تصور نمی کردند که شاهد دفاع از جنایتکاران در مجلس باشند. همان ابتدای سخنانش در مجلس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا