فناوری

نظام صنفی رایانه‌ای: همستر کامبت اصلا بازی نیست

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: نزدیک به دو هفته است که به هر گروهی که بروید یا وارد شوید، صحبت از «همستر کمبت» است. رباتی که در قالب یک بازی با نوید کسب درآمد در قالب ارز دیجیتال طراحی شده است، اما نه تنها سرگرم کننده نیست، حتی به گفته رئیس کمیسیون نرم افزارهای سرگرمی و بازی های رایانه ای سازمان نصر. ایران (نظام صنفی رایانه ای)، نمی توان آن را «بازی» نامید. اما به صورت عامیانه با این عنوان اطلاق می شود.

ابوالفضل صادق با اشاره به اینکه «همستر کامبت» از نظر بازی سازان در دسته بازی ها قرار نمی گیرد، گفت: البته طراحان این بازی سعی کرده اند تا همستر کامبت را تا حدودی شبیه به بازی های Idol Clicker کنند. نوع بازی ویدیویی که برای گروه خاصی طراحی شده است)، اما چون تقریباً هیچ گیم پلی به جز ضربه زدن وجود ندارد، نمی توان آن را بازی نامید.

وی تاکید کرد: می توان آن را اپلیکیشنی دانست که سعی شده اقتصاد بازی روی آن اجرا شود. با توجه به اینکه کاربر احساس می کند چیزی به دستش می رسد، به فضای آن باز می گردد و نرخ بازگشت بازیکنان به بازی از این طریق افزایش می یابد. اقتصاد بازی کاربر را مجبور می کند تا به بازی بچسبد، همانطور که در همستر کمبت ضربه زدن یا ارتقاء کارت ها این فضا را ایجاد کرده است.

بازی موبایل چه ویژگی هایی دارد؟

این بازی ساز درباره ویژگی های لازم برای بازی های موبایلی توضیح داد: بازی ها باید دارای گیم پلی جذاب یا نحوه بازی، داستان و موضوع (ژانر) باشند تا بازیکن در یک فرآیند از پیش تعیین شده بازی کند و با دریافت جایزه مراحل مختلف را به پایان برساند. به طور کلی یک عمل را طی کرده و انجام دهید تا نام بازی روی آن گذاشته شود.

رئیس کمیسیون نرم افزارهای سرگرمی و بازی های رایانه ای سازمان نصر ایران تاکید کرد: بازی باید بتواند انسان را سرگرم کند اما همستر کامبت بیشتر جنبه مالی دارد و حتی اگر قرار باشد اسمش را همستر بگذاریم. مبارزه در دسته بازی برای کسب درآمد قرار می گیرد. یعنی فرد به دنبال سرگرمی نیست و فقط برای کسب درآمد بازی می کند. البته برخی از بازی های Play to Earn هستند که جنبه سرگرمی را در خود دارند.

تقویت جنبه درآمدزایی بازی ها

وی با اشاره به اینکه استفاده از بازی های Play to Earn طی چند سال اخیر افزایش یافته است، گفت: بازیکنان به سمتی رفته اند که مجانی بازی نکنند و در نهایت چیزی به دست بیاورند. این موضوع بازار را نیز تحت تاثیر قرار داده است و در پرفروش ترین های بازار شاهد بازی هایی هستیم که جوایز متنوع و زیادی برای بازیکنان در نظر می گیرند تا فرد فکر نکند که با بازی وقت تلف می کند.

رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر ایران ادامه داد: حتی بازی‌سازان داخلی نیز به سمت تولید بازی‌های Play to Earn رفته‌اند و اقتصاد بازی‌های خود را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که علی‌رغم وجود جذابیت بصری. ، بازیکن می تواند احساس کند که چیزی به دست آورده است. .

موفقیت همستر کمبت در جذب مخاطب

وی درباره بعد مالی «همستر کامبت» توضیح داد: برای عرضه اولیه ارز دیجیتال باید ارز با قیمت بسیار پایین در اختیار عده ای قرار گیرد تا بتوان آن را مبادله کرد، اما طراحان همستر کامبت هوشمندانه تلاش کردند تا این ارز اولیه در قالب یک پیشنهاد بازی به مخاطب برای کسب سکه یا سود است و سپس طراحان برنامه ارزش فعالیت در بازی را اعلام خواهند کرد. یعنی تلاش آدم بالاخره ارزش پیدا می کند. اگر بخواهیم همستر کامبت را از این منظر بررسی کنیم، با توجه به میزان مخاطبی که جذب کرده است، باید بگوییم که بسیار موفق بوده است.

هوشمندی در کاهش هزینه های بازاریابی

رئیس کمیسیون نرم افزارهای سرگرمی و بازی های رایانه ای سازمان نصر ایران ادامه داد: همستر کامبت با این برنامه طراحی شده هزینه های بازاریابی را تا حد زیادی کاهش داده است زیرا مردم برای کسب امتیاز یا سکه بیشتر تشویق می شوند آن را برای دیگران ارسال کنند. به این ترتیب مخاطبان زیادی جذب آن می شوند. افزایش نرخ بازگشت به بازی یکی از عوامل موفقیت بازی است.

وی به بازیکنان همستر کمبت هشدار داد: مردم مراقب باشند وقتی ارزش این فعالیت مشخص شد اطلاعات خود را به راحتی در اختیار هیچ شخص و کانالی قرار ندهند تا حسابشان خالی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا