نظام مالیاتی کشور وارد عصر هوشمندسازی شد
با حذف کامل فاکتورهای کاغذی از DDی ، سیستم مالیاتی کشور ماه چهارم ۴ مرحله جدیدی از تجزیه و تحلیل داده های هوشمند را ارائه می دهد. این کمپین با هدف کاهش فرار مالیاتی و افزایش شفافیت معاملات اقتصادی انجام شده است.
ردیابی اداره امور مالیاتی نشان می دهد که با توجه به تعهدات قانونی و تأکید بر سیستم اطلاعاتی سیستم مالیاتی در سالهای اخیر. دی در این ماه ، فاکتورهای کاغذی در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده رها می شوند و فقط فاکتورهای الکترونیکی محاسبه می شوند.
لازم به ذکر است که خروجی فاکتورهای الکترونیکی در واقع وظیفه مالیات دهندگان است که مشمول قانون مالیات اضافی هستند. بنابراین ، یکی از مشاغلی که قبلاً ارزش ایجاد ارزش را وارد کرده یا سپس به حلقه این قانون وارد شده است ، باید یک حساب مالیاتی صادر شود.
در حال حاضر ، شرکت های کنترل قابل اعتماد به عنوان یک رابط بین Moody و مدیریت مالیاتی فعال هستند و اگر خود مودی صورتحساب الکترونیکی را ارائه ندهد یا نتواند این کار را انجام دهد ، باید از شرکت های قابل اعتماد استفاده کند.
انتهای کاغذ برای گلدان ها
در حال حاضر ، درخواست صورتحساب الکترونیکی برای مقدار بهبود ارزش فعلی تقریباً به طور کامل اجرا شده است ، و سیستم مودین به یک وضعیت نسبتاً پایدار رسیده است. اطلاعاتی که توسط اداره امور مالیاتی از طریق سیستم مودیان و مسیرهای دیگر برای اطلاعات تجاری ساخته شده است ، به یک پایگاه داده مناسب منجر شده است.
بنابراین ، مسیر مالیات دهندگان که شفاف کار می کنند صاف تر است زیرا دیگر نیازی به نگه داشتن اسناد ندارند و با صدور فاکتورهای الکترونیکی و امکان نگهداری دفاتر الکترونیکی به طور خودکار تهیه می شوند.
اداره امور مالیاتی در حال حاضر اعلامیه ای را برای حالت ها اعم از صاحبان مشاغل و یا افراد طبیعی و حقوقی که توضیحی دارند ، اعلام می کند. مودیان می توانند با ثبت نام در سیستم این بیانیه را رد یا تصویب کنند.
اگر مودی اعتراض را در اطلاعات مشاهده کند ، توضیحی می تواند با رد اعلامیه پیش فرض ، به اداره امور مالیاتی ارسال کند. بیانیه عدم موفقیت همچنین برای پناهندگان مالیاتی که توضیحی را که از آن نیز استفاده نمی شود ، صادر نکرده است.
خروجی صورتحساب الکترونیکی ؛ از ورود شرکت های سهام به تماس با ایجاد تماس
لازم به ذکر است که آغاز اولیه برای شرکت های سهام بود. گروه اول منوط به اجرای قانون پایانه های تجاری است و سیستم مودیان شرکت هایی بودند که در بورس اوراق بهادار ذکر شده بودند و از ابتدا مجبور بودند صورتحساب الکترونیکی را صادر کنند. آبان ۱۴۰۱
طبق دستورالعمل اداره امور مالیاتی و زمان قانون ، گروه های زیر مجبور بودند قانون را در دوره های خاص ، از جمله شرکت های دولتی و سایر مقامات اجرایی که از طریق خدمات عمومی به عمل ۵ عمل می کنند ، اجرای کنند: از ابتدا: دد ۱۴۰۱ ماه ، اشخاص حقوقی (به استثنای مالیات دهندگان خاص در ماده ۱۶ VAT)): فروردین ۱۴۰۲ ، منوط به کشتی های ارزشمند: از ژوئیه ۱۴۰۲ و سایر افراد باقی مانده: د آنها ۱۴۰۲ بودند.
ورود یک مرحله در یک مرحله بر اساس فروش و نوع فعالیت مبتنی بر
پس از اجرای دقیق تر قانون در سالهای بعد: از ابتدا دسامبر ۱۴۰۲ سپتامبر ، گروه هایی مانند: اشخاص طبیعی با فروش خالص بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال به شهریور ۱۴۰۲ ، پزشکان ، پیراپزشکان ، داروسازان ، داروخانه ها ، دامپزشکان ،
فروشنده وسایل پزشکی ، وکلا و مشاوران حقوقی ، طلا ، جواهرات ، پلاتین ، فروشندگان معدنی مجبور بودند فاکتورهای الکترونیکی را صادر کنند.
احتمال برخورد دقیق با فروش -NET
با توجه به فرآیندی که امروزه هنوز در حال انجام است ، بیشتر قانونگذاران پایانه های شارژ و سیستم مودیان باید روند صدور فاکتورهای الکترونیکی خود را انجام داده اند. در مراحل اولیه اجرای قانون ، بخشش بالایی برای جلوگیری از مجازات های شدید برای کسانی که محاسبه الکترونیکی صادر نکرده اند ، در نظر گرفته شد.
با این حال ، از بخشش انتظار می رود که بخشش در این رابطه و درگیری های جدی با مالیات دهندگان که صورتحساب الکترونیکی صادر نکرده اند یا حداقل بخشی از فروش آنها در خارج از شبکه الکترونیکی کاهش می یابد.
نیاز به ورود به سیستم کنترل در تجزیه و تحلیل ماکرووداتا پس از مرحله الکترونیک
با در نظر گرفتن دی ماه ۱۴۰۴ به عنوان خط پایان فاکتورهای کاغذی ، می توان گفت که یکی از مهمترین اقدامات در سیستم مالیاتی کشور به زودی تکمیل می شود. این مرحله کمک بزرگی در شناسایی شرکت ها و رویارویی سیستماتیک با فرار مالیاتی خواهد کرد.
با این حال ، نتیجه گیری این مرحله پایان روند هوشمند نیست و اولویت بعدی ایجاد تمرکز مهمترین تجزیه و تحلیل داده ها است که در سیستم های مدیریت مالیات ثبت شده است.
منبع: tasnim