فناوری

نظرسنجی رویترز: بیش از ۴۰ درصد شرکت‌های ژاپنی قصد استفاده از هوش مصنوعی را ندارند

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

دیجیاتو: نزدیک به یک چهارم از شرکت های ژاپنی در حال حاضر از هوش مصنوعی در تجارت خود استفاده می کنند، اما بیش از ۴۰ درصد گفتند که هیچ برنامه ای برای استفاده از این فناوری تغییر دهنده بازی ندارند.

این نظرسنجی که توسط Nikkei Research برای رویترز انجام شد، طیفی از سوالات را از ۵۰۶ شرکت پرسید که نزدیک به ۲۵۰ شرکت به شرط ناشناس ماندن پاسخ دادند. حدود ۲۴ درصد از شرکت کنندگان گفتند که قبلاً از هوش مصنوعی استفاده می کردند و ۳۵ درصد دیگر نیز در حال برنامه ریزی برای انجام این کار بودند.

۴۱ درصد باقی مانده نیز اظهار داشتند که چنین طرحی ندارند که نشان دهنده سطح متفاوت پذیرش فناوری هوش مصنوعی در شرکت های ژاپنی است.

۶۰ درصد شرکت ها در پاسخ به سوال چندگزینه ای در مورد اهداف استفاده از هوش مصنوعی اعلام کردند که با این فناوری درصدد رفع مشکل کمبود نیروی کار هستند، ۵۳ درصد کاهش هزینه های نیروی کار و ۳۶ درصد قصد استفاده مصنوعی را دارند. هوش به منظور تسریع تحقیق و توسعه.

همچنین در خصوص موانعی که مانع استفاده از این فناوری می شود، یکی از مدیران به «اضطراب کارکنان از کاهش احتمالی تعداد آنها» اشاره کرد. موانع دیگر عبارتند از فقدان تخصص فنی، هزینه قابل توجه و نگرانی های قابلیت اطمینان.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۱۵ درصد از پاسخ دهندگان در طول سال گذشته یک حمله سایبری را تجربه کرده اند یا اینکه ۹ درصد از شرکای تجاری آنها حمله را تجربه کرده اند. ۲۳ درصد از این شرکت ها نیز اعلام کرده اند که فعالیت آنها موقتا متوقف شده و ۴ درصد با درز اطلاعات خود مواجه شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا