ترندهای روز

نظریه جدید: جهان ما در حال بلعیدن جهان‌های کوچک‌تر است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

گسترش جهان یکی از نظریات مشهور اخترشناسی است، اما بسیار این پدیده مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. یک پژوهش جدید می‌کند که جهان ما با جهان‌های کوچکتر در حال گسترش است.

بر اساس این فرضیه، که جهان ما منبسط می‌شود، جهان‌های دیگر را سر راه خود می‌کند، و از این طریق مرزهای خود را گسترش می‌دهند. این پدیده را تلسکوپ‌های ما به شکل افزایش شتاب گسترش جهانی مشاهده می‌کنند.

به گفته‌ی دانشمندانی که این پژوهش را در مورد جهان‌های کوچک‌تر انجام داده‌اند، محاسبات نسبت به مشاهدات واقعی در مقایسه با آنچه که مدل کیان‌شناسی برای آن استفاده می‌شود، بهتر است.

در اصطلاح علمی به آن «تورم کیهانی» می‌گویند. یک نظریه جاافتاده می‌گوید که عاملی فرضی به نام «میدان تورم» دلیل این توسعه بود، اما پژوهش جدید اشاره می‌کند که ممکن است مکانیسم دیگری در کار باشد، و نتایج تحقیقات آینده آن را بهتر می‌کند.

طبق گفته‌های گفته شده، این حقیقت دارد که جهان در مدت زمان بسیار کوتاهی گسترش یافته است، این ایده را می‌توان مطرح کرد که این موضوع ممکن است از برخورد جهان ما با یک جهان‌تر باشد، یعنی در ابتدا وجود خود، این جهان ما بود. که جذب جهان بزرگتر شد.

دانشمندان بر این باورند که اگر چنین فرضی را دلیل اصلی گسترش سریع کیهان در آغاز خود بدانیم، فرض مبهم میدان تورم از درجه اعتبار ساقط می‌شود و دیگر برای محاسبات کیهانی به آن نیازی نیست.

به گفته پژوهشگران، در حال حاضر هیچ نظریه جایگزینی برای انرژی تاریک و ثابت کیهان‌شناسی به عنوان بهترین توضیح شتاب گسترش جهان وجود ندارد، اما لازم است همیشه راه را برای توضیحات جدید باز بگذارید.

منبع: العربیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا