اخبار بورس

نفت نزدیک به پایین‌ترین سطح چهار ماهه پس از طرح تأمین اوپک پلاس و افزایش ذخایر آمریکا

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از بازار جهانی نفت؛

معاملات آتی نفت برنت در ساعت ۶۳۸ به وقت گرینویچ با یک سنت افزایش به ۷۷.۵۳ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو سنت کاهش به ۷۳.۲۳ دلار در هر بشکه رسید.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ در حالی که بازارها تصمیم اوپک پلاس برای افزایش عرضه اواخر سال جاری و افزایش ذخایر نفت خام و محصولات پالایش شده آمریکا را تحت فشار قرار دادند، قیمت نفت در روز چهارشنبه نزدیک به پایین‌ترین حد چهار ماهه آسیا باقی ماند.

معاملات آتی نفت برنت در ساعت ۶۳۸ به وقت گرینویچ با یک سنت افزایش به ۷۷.۵۳ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو سنت کاهش به ۷۳.۲۳ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو قرارداد روز سه‌شنبه تقریباً یک دلار کاهش یافتند که پایین‌ترین رقم از اوایل فوریه بود و روز دوشنبه حدود ۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

این کاهش در پی انتشار اخباری از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در مورد برنامه‌هایی برای افزایش عرضه از اکتبر به‌رغم نشانه‌های اخیر از رشد ضعیف تقاضا بود.

هلما کرافت، رئیس بخش تحقیقات کالا در RBC Capital گفت: برنت همچنان تحت فشار است زیرا بخشی از بازار به زمان بندی کاهش داوطلبانه اوپک به عنوان یک تعهد الزام آور برای افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ ادامه می دهد. در بیانیه ای آمده است: توجه داشته باشید که بازار در پایان تابستان به چشم انداز اساسی نفت یا احساسات توجه خواهد کرد.

با این حال، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی گفته است که اگر تقاضا برای جذب بشکه‌ها به اندازه کافی قوی نباشد، اوپک پلاس کاهش تولید را متوقف یا معکوس خواهد کرد.

کرافت خاطرنشان کرد: «همیشه هدف این بود که کالسکه ها به آرامی به بازار بازگردند، نه اینکه بازار به دلیل گسترش عظیم عرضه دچار آشفتگی شود.

تحلیلگران ING به رهبری وارن پترسون گفتند که انتظار می رود عرضه نفت خام در سه ماهه سوم کاهش یابد و برنامه کاهش عرضه اوپک پلاس تا اکتبر آغاز نخواهد شد.

آنها در یادداشتی به بازار اضافه کردند: «بنابراین، ما معتقدیم که حجم فروش در اوایل منحنی آینده‌نگر اغراق‌آمیز بود.

منابع با استناد به ارقام موسسه امریکن پترولیوم گفتند، در ایالات متحده، موجودی نفت خام، بنزین و عرقیات هفته گذشته افزایش یافت.

بر اساس داده های API، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۳۱ می بیش از ۴ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ۲.۳ میلیون بشکه ای را پیش بینی کردند.

تیم ایوانز، تحلیلگر مستقل انرژی نوشت که اعداد نفت خام در گزارش API “نماینده یک شگفتی منفی آشکار است.”

ذخایر بنزین بیش از ۴ میلیون بشکه افزایش یافت که دو برابر انتظار تحلیلگران بود.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اطلاعات رسمی موجودی انبار را روز چهارشنبه در ساعت ۱۴:۳۰ به وقت گرینویچ منتشر خواهد کرد.

داده های هفته گذشته به دقت توسط بازارها رصد می شود زیرا منعکس کننده مصرف سوخت در تعطیلات روز یادبود، شروع فصل رانندگی در ایالات متحده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا