ترندهای روز

نقاشی‌های خیره کننده جدیدی که در حفاری شهر باستانی پمپئی کشف شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

نقاشی های خیره کننده ای در حفاری های جدید در شهر پمپئی روم باستان، که در زمان فوران کوه وزوویوس در سال ۷۹ پس از میلاد دفن شده بود، کشف شده است.

باستان شناسان می گویند که این نقاشی های دیواری از زیباترین آثاری هستند که تاکنون در ویرانه های محوطه باستانی یافت شده است.

شخصیت‌های اساطیری یونانی مانند هلن تروا بر روی دیوارهای بلند سیاه و سفید یک سالن بزرگ ضیافت نقاشی شده‌اند.

کف این مکان که تقریباً به طور کامل با موزاییک پوشانده شده است، بیش از یک میلیون کاشی سفید دارد.

نقاشی های جدید خیره کننده ای که در حفاری شهر باستانی پمپئی کشف شدنقاشی های دیواری اساطیر یونان را به تصویر می کشد

یک سوم از این شهر گمشده هنوز باید از زباله های آتشفشانی پاکسازی شود. حفاری کنونی، بزرگترین حفاری در یک نسل، بر نقش شهر پمپئی به عنوان اولین پنجره جهان به فرهنگ و مردم امپراتوری روم تاکید می کند.

دکتر گابریل زوک تریگل، مدیر پارک، این «اتاق سیاه» را به شیوه ای خاص به بی بی سی ارائه کرد.

احتمالاً رنگ دیوارها برای پنهان کردن رسوبات دود ناشی از لامپ های مورد استفاده در هنگام تفریح ​​پس از غروب خورشید ایران تحلیل شده است.

او گفت: “در نور روشن، نقاشی ها به نظر زنده می شوند.”

دو نقاشی دیواری به عنوان یک مجموعه غالب است.

در یکی، خدای آپولو در تلاش برای اغوای راهبه کاساندرا دیده می شود. طبق افسانه، رد او باعث شد که پیشگویی های او نادیده گرفته شود.

این نتیجه غم انگیز در نقاشی دوم بیان می شود، جایی که شاهزاده پاریس با هلن زیبا ملاقات می کند. اتحادی که کاساندرا می داند همه آنها را به جنگ تروجان می کشاند.

نقاشی های جدید خیره کننده ای که در حفاری شهر باستانی پمپئی کشف شداتاق سیاه تنها در حفاری اخیر آشکار شد و کف موزاییک سفید آن تقریباً کامل شده است

اتاق سیاه آخرین گنجی است که از زمان آغاز کاوش در ۱۲ ماه گذشته پدیدار شده است. این تحقیق قرار است در اواخر آوریل در یک سریال مستند توسط بی‌بی‌سی و تلویزیون Lion پخش شود.

یک بلوک مسکونی و تجاری بزرگ به نام “منطقه ۹” در حال پاکسازی از چندین متر سنگ و خاکستر فوران شده توسط وزوویوس در حدود ۲۰۰۰ سال پیش است.

کارکنان باید سریعاً برای محافظت از یافته‌های جدید و انتقال آنچه می‌توانند به انبار اقدام کنند.

برای نقاشی های دیواری که باید در جای خود باقی بمانند، باید چسب گچ را پشت آنها تزریق کرد تا از جدا شدن آنها از دیوارها جلوگیری شود.

در حفاری های انجام شده در پایان قرن نوزدهم، یک رختشویی کشف شد. حفاری های اخیر اکنون یک نانوایی مجاور و همچنین یک اقامتگاه بزرگ با یک اتاق سیاه را نشان داده است.

تیم باستان شناسی اطمینان دارد که این سه منطقه را می توان از طریق لوله ها و معابر مخصوص به یکدیگر متصل کرد.

نقاشی های جدید خیره کننده ای که در حفاری شهر باستانی پمپئی کشف شددر تالار پذیرایی، قلوه سنگ در گوشه سمت راست مربوط به بازسازی های زمان فوران آتشفشان است.

هویت فردی در تعدادی از کتیبه ها با حروف “ARV” ثبت شده است. این حروف روی دیوارها و حتی روی سنگ های آسیاب نانوایی وجود دارد.

در این رابطه دکتر سوفی هی، باستان شناس این پارک می گوید: “ما می دانیم ARV کیست: او Avulus Rustius Verus است. او را از تبلیغات سیاسی دیگر در پمپئی می شناسیم. او یک سیاستمدار بسیار ثروتمند است. ما فکر می کنیم. او ممکن است صاحب خانه مجلل پشت نانوایی و خشکشویی باشد.”

با این حال، آنچه واضح است این است که در زمان فوران همه املاک در حال بازسازی بودند.

کارگران هنگام فرار کاشی های سقف را به خوبی روی هم چیده اند. ظروف آهک هنوز پر هستند و در انتظار استفاده هستند. ماله ها و کلنگ ها باقی مانده اند، اگرچه دسته های چوبی این ابزار مدت هاست که پوسیده شده اند.

دکتر الساندرو روسو یکی دیگر از باستان شناسان این کاوش است. او نقاشی های سقفی را نشان می دهد که از یک اتاق به دست آمده است. قطعات بازیافتی که در حین فوران آتشفشان شکسته شده اند به شکل یک پازل روی میز بزرگی قرار می گیرند.

او روی این تکه های گچ آب پاشید که باعث زنده شدن جزئیات و رنگ ها می شود.

شما می توانید مناظر و شخصیت های مصری را ببینید. غذا، گل و چند ماسک نمایشی شگفت انگیز.

این باستان شناس می گوید: این کشف مورد علاقه من در این کاوش است، زیرا در عین پیچیده بودن، کمیاب و با کیفیت است.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا