بانک و بیمه

نقدی بر اقدامات و ناکامی های هیئت مدیره و مدیرعامل بانک آینده

به گزارش افق میهن، نزدیک به هشت ماه از تشکیل هیئت مدیره جدید بانک آینده می گذرد، اما هیئت مدیره فعلی به ویژه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره با اقدامات و کوتاهی های متعدد مرتکب اعمال مجرمانه شده اند که منجر به افزایش روزافزون شده است. بحران در این بانک از این رو تقاضا داریم هرچه سریعتر با افراد ذکر شده برخورد قانونی صورت گیرد تا از تشدید بحران جلوگیری شود و بانک آینده نجات یابد.

. ۱. فقدان صلاحیت های حرفه ای برای تصدی سمت مدیرعاملی بانک آینده به دلیل عدم تسلط و آگاهی از ساختار نیروی انسانی به عنوان موتور محرک عملیات بانکی و سوء استفاده کامل از اختیارات مدیر عامل برای تبدیل بانک آینده به چنین سایه ای. بانک ملت با بکارگیری کارکنان نالایق این بانک در دو سطح دانشجویی و مدیریتی، هزینه های قابل توجهی را به بانک تحمیل کرده و انگیزه و امنیت شغلی کارکنان را از دست می دهد.

. ۲. بی تفاوتی نسبت به ساختار بانک آینده و پافشاری سرسختانه بر مواضع شخصی بدون توجه به اولویت ها، نیازها و الزامات بانک و به ویژه بدون در نظر گرفتن الزامات و وظایف اصلی بانک منطبق با شرایط کلان اقتصادی و بانکی. سیاست های کشور

۳. افزایش بیش از ۳۲ درصدی وام های بانکی و افزایش همزمان نرخ سود مؤثر سپرده ها به بیش از ۳۴ درصد که عملاً بانک را چه در حوزه استقراض و چه در حوزه منابع گران قیمت فلج می کند. .

. ۴. عدم استفاده از ظرفیت ارزی علیرغم اخذ کلیه مجوزهای لازم در دوره قبل.

۵. عدم استفاده از فرصت های ارائه شده توسط نهادهای نظارتی برای بازگرداندن مبالغ قابل توجهی از زیان های تحمیلی و غیرقانونی به بانک.

. ۶. عدم رسیدگی به امور راهبردی بانک از قبیل: ب- کنترل برداشت سپرده ها، جمع آوری حساب های دریافتنی، کاهش بهای تمام شده پول و غیره.
. ۷. بانک هر ماه حدود ۱۰ ضرر جدید متحمل می شود

. ۸. کاهش به نصف ارزش سهام بانک از تاریخ انتصاب تا کنون.

۹. عدم بهره وری از دارایی های ارزشمند بانک و بی تفاوتی و کنار گذاشتن عمدی اقدامات برای تدوین و اجرای برنامه های اصلاحی بانک.

۱۰. با نسبت دادن عملکرد ضعیف فعلی به ترازنامه قبلی بانک و در عین حال اعطای امداد سازمانی و حقوق های نجومی به او و کارکنانش، خود را نجات دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا