ورزشی

نقدی بر جدول اشتباهات داوری؛ مجازات قتل با اقدام به قتل یکی نیست!

شاید تعجب کنید اما برای دانستن ارتباط کافی است بگوییم امتیاز سود و ضرر گل آفساید با پنالتی یکی نیست و این در بحث پنالتی حتی کارت قرمز نسبت به دقیقه و گل آفساید، امتیازهایی که داوران به روی دادند، بگذارید میزان انصاف آنچه را که در برنامه برتر فوتبال رعایت نمی شد قرار دهد…

در این میان ذکر این نکته ضروری است که منظور نگارنده، سود پرسپولیس از اتفاقات داوری نیست، زیرا ممکن است اگر داوری استقلال با تیم لیگ برتری دیگری بررسی می شد، سود استقلال حتی در سال بعد بیشتر می شد. ، ممکن است اشتباهاتی به سود استقلال صورت گرفته باشد. استقلال باید استقلالی باشد و این تیم از داوری سود بیشتری می برد.

سود و زیان استقلال و پرسپولیس از اشتباهات داوری

چند سالی است که در رسانه های مختلف گزارش می شود که جدول سود و زیان تیم ها از اشتباهات داوری را منتشر می کنند تا نشان دهند کدام تیم از این موضوع سود برده و کدام تیم شکست خورده است، مثل اتفاقی که در برنامه دوشنبه شب افتاد. . فوتبال برتر اتفاق افتاد.

این به این دلیل است که کیفیت اشتباهات داوری متفاوت است، به عنوان مثال پنالتی اعلام نشده برای یک تیم با گلی که رد می شود یکسان نیست، زیرا طبق آمار متریکا احتمال گل پنالتی ۷۰ درصد است. و ۳۰% ممکن است نمره داده نشود اما رد شود. ساختن یک گل سالم ضرر بسیار مهم تری محسوب می شود. یا مثلا پنالتی اعلام نشده در شرایطی که بازی مساوی است مانند زمانی نیست که تیم از حریف خود جلوتر است، زیرا در بازی رفت برای یک تیم ۳ امتیاز وجود دارد.

مثلا اخراج نکردن بازیکن اشتباه داور بزرگی است، اما به این معنا نیست که تیمی که به سراغ ۱۰ بازیکن می رود قطعا بازنده می شود یا حتی نمی تواند برنده شود. مثلا در بازی پرسپولیس و مس رفسنجان درست است که حامد لک باید حوالی دقیقه ۷۰ از زمین اخراج می شد اما هیچ تضمینی وجود ندارد که سرخ ها با یک پاس گل بیشتر پیروز شوند اما گل این تیم در دقیقه ۸۵ در موقعیت آفساید به ثمر رسانده است. قرمزها را تضمین کرد. بنابراین نمی توان این دو اشتباه داوری را با هم مقایسه کرد.

شاید تشخیص دادن امتیاز اشتباهات داوری آسانتر باشد، مثلاً به گلهایی که اشتباهاً مردود یا در موقعیتی ناسالم زده شده اند یک امتیاز داده شود، پنالتی های از دست رفته یک امتیاز کمتر و اخراج ها امتیاز کمتری نسبت به دو امتیاز دیگر داشته باشند. در طول فصل چه تیمی از داوری سود برده و کدام تیم بیشتر از داوری ضرر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا