ترندهای روز

نقشه‌ای بین‌المللی ۲ همدست در ایران و انگلیس برای کلاهبرداری چند هزار دلاری

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

چندی پیش صرافی از سرقت مسلحانه ۳۰۰ هزار دلاری از صرافی خود به پلیس تهران خبر داد.

این مرد در توضیح ماجرا گفت: چندی پیش عده ای به من مراجعه کردند و مدعی شدند که تاجر لوازم خانگی هستند و در یکی از مؤسسات دولتی کار می کنند، اما به دلایلی نمی توانند از روش های دیگری برای انتقال پول در داخل کشور استفاده کنند، به همین دلیل من ۳۰۰ به آنها اختصاص داده شد هزار دلار به آنها می دهم. روز سرقت مسلحانه پول را برایشان تهیه کردم، اما دقیقاً در زمان ملاقات، ۴ مرد مسلح به مغازه من حمله کردند و همه دلارها را با خود بردند.

با این ادعای عابر، ماموران اداره یکم آگاهی وارد عمل شدند و تحقیقات خود را در خصوص این سرقت مسلحانه آغاز کردند.

وقتی ماموران قصد داشتند فیلم دوربین مداربسته را بررسی کنند، صندوقدار گفت که دوربین های فروشگاه خراب است. زمانی که ماموران از وی خواستند شاهدانی را در مورد سرقت مسلحانه برای تحقیقات معرفی کند، شاکی مدعی شد به دلیل اینکه وقت ناهار بود، همسایه ها بسته بودند و هیچکس متوجه سرقت نشده است. در پی این ادعا، ماموران اداره یکم پلیس آگاهی به تحقیقات خود ادامه دادند تا اینکه شاکی به تناقض پرداخت و در نهایت به جعلی بودن ماجرای سرقت مسلحانه اعتراف کرد.

شاکی پرونده این بار گفت: ۴ نفر به صرافی من آمدند و گفتند که تاجر لوازم خانگی هستند و در یکی از نهادهای دولتی کار می کنند، حتی خانمی با لباس پلیس همراهشان بود، به همین دلیل به آنها شک نکردم. اما مقدار آنها در مورد آن بیش از حد صحبت می کردند و من نمی خواستم هیچ شانسی را بپذیرم. پس از گفتگوهای دقیق در مورد نحوه پرداخت دلار و دریافت پوند در انگلیس، قرار شد همزمان تماس تصویری برقرار شود و زمانی که مخاطب من در انگلیس پوند مورد نظر را دریافت کرد، طی تماس تصویری به من اطلاع دهد و من ۳۰۰۰۰۰ دلار به آنها تحویل خواهد داد. دهم در روز مورد نظر دوباره ۴ زن و مرد به ملاقات من آمدند و طبق قرار ملاقات تصویری برقرار شد. در یک تماس تصویری، مخاطب من اعلام کرد که معادل ۳۰۰۰۰۰ دلار پوند دریافت کرده است، بنابراین من ۳۰۰۰۰۰ دلار را به افرادی که به من مراجعه کردند دادم و آنها از مغازه خارج شدند. اما چند ساعت بعد از رفتن آنها نگذشته بود که تماس من در انگلیس دوباره با من تماس گرفت و گفت که او توسط افرادی که کلمبیایی هستند ربوده شده است و آدم ربایان او را مجبور کرده اند در یک تماس ویدیویی به من دروغ بگوید، آدم ربایان او را تهدید کردند که تفنگ گفتند باید به من بگویم که مبلغ مورد نظر را گرفته ام وگرنه او را می کشند.

با افشای حقیقت و بررسی دوربین های مداربسته اطراف صرافی مشخص شد یکی از افرادی که در زمان مبادله حضور داشته، سابقه کلاهبرداری داشته است. همچنین در شعبه دیگری از تحقیقات مشخص شد که پرونده کلاهبرداری های مشابه در اصفهان و اهواز بی نتیجه مانده است. در نهایت ماموران اداره یکم آگاهی، کلاهبردار را شناسایی و وی را دستگیر کردند. این در حالی بود که تحقیقات نشان می داد وی و همدستانش قصد دارند تا ساعاتی دیگر به همین روش از صرافی دیگری سرقت کنند. وی پس از دستگیری سرکرده باند سرقت گفت: من و دیگر همدستم که در زندان با او آشنا شدم این نقشه را در زمانی که در زندان بودیم انجام دادیم. پس از آزادی در ایران ماندم و همدستم به خارج از کشور رفت و با هماهنگی هایی که انجام دادیم موفق به اجرای این طرح شدیم اما تا مدت ها نتوانستیم فرار کنیم.

با اعترافات مرد دستگیر شده، تحقیقات برای دستگیری همدست وی در خارج از کشور آغاز شد و پلیس بین الملل در جریان ماجرا قرار گرفت تا در صورت دستگیری وی به ایران بازگردانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا